۱۵۲ هزارماهی زینتی از شهرستان محلات صادر می شود

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

۱۵۲ هزارماهی زینتی از شهرستان محلات صادر می شود
مسئول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی شهرستان محلات گفت: سالانه بیش از ۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات تولید می شود که ۱۵۲ هزار از این تعداد ماهی زینتی به خارج از کشور صادر می شود
مهدی رضایی با اشاره به چگونگی کشت و پرورش توام ماهی و گیاه در سیستم مدار بسته آب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای این پروژه آب حاصل از پرورش ماهی خوراکی و زینتی برای تولید بوته های گوجه فرنگی، فلفل و ریحان مورد استفاده وسپس با تصویه آب، برای تولید و پرورش ماهی قابل استفاده است.
وی افزود: در سیستم کشت و پرورش توام ماهی و گیاه، مواد دفعی ماهی که بخش عمده ای از ترکیبات نیتروژن دار از جمله آمونیاک و ترکیبات غیر نیتروژنی مثل فسفر هستند به وسیله گیاه جذب شده و از آب حذف می شوند.
مسئول ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات با اشاره به مزایای اجرای طرح کشت و پرورش توام ماهی و گیاه گفت: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه تولید و تولید مواد گیاهی و ماهی به صورت ارگانیک بدون استفاده از سموم شیمیایی از جمله مزایای اجرای این طرح است.
رضایی تصریح کرد: سبزی هایی شامل ریحان، نعناع و سبزی های میوه ای مانند خیار و گوجه فرنگی با توجه به سازگاری مناسب به طرح کشت و پرورش توام ماهی و گیاه معرفی شدند و برای اجرای این پروژه با اداره شیلات مرکزی تفاهم نامه منعقد شده و اولین محصول این شیوه تولیدی در محلات اوایل سال 93 روانه بازار مصرف می شود.
وی افزود: طرح کشت و پرورش توام ماهی و گیاه برای اولین بار درکشورکشت و پرورش توام ماهی و گیاه درمحلات انجام شد که طرح کشت و پرورش توام ماهی و گیاه (آکواپونیک) ترکیبی از پرورش ماهی و پرورش گیاهان در سیستم های گردشی است و که در این روش مقداری از نیترات صرف تغذیه گیاهان می شود و آب تصفیه شده در سیستم دوباره وارد مخزن پرورش ماهی می شود
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید