فعالیتهای شیلات استان زنجان در جهت سودآوری واحد های تولید آبزیان

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

فعالیتهای شیلات استان زنجان در جهت سودآوری واحد های تولید آبزیان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه در راستای تبدیل آبزی پروری به یک فعالیت سود آور برنامه های ویژه ای در استان انجام شده است گفت :فعالیتهای شیلات استان باعث قیمت تمام شده تولید آبزیان در هر کیلو 1000 تومان از میانگین کشوری شده است.
بورانی افزود:مهمترین این برنامه ها بومی سازی مراحل مختلف تولید و نگهداری این آبزیان اعم از دانش بومی آبزی پروری و استفاده از توان بومی جهت احداث واحد های آبزی پروری است.
وی ادامه داد : زنجان جزو اولین استانهایی است که واحدهای پرورش ماهی قزل آلا را در استخرهای خاکی راه اندازی کرده است که این روش باعث کاهش چشمگیر هزینه احداث واحد می گردد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد:احداث واحد 300 متری بتنی نوعی پرورش ماهی حدود 21 میلیون تومان هزینه دارد که با روش استخر خاکی این میزان به 1 میلیون تومان کاهش خواهد یافت که باعث افزایش قابل توجه توجیه اقتصادی فعالیت در این زمینه می گردد.
بورانی همچنین ادامه داد : در حال حاضر ده واحد فعال تولید ماهیان زینتی در زنجان وجود دارد که در سال گذشته یک میلیون و پنجاه و چهار هزار قطعه ماهی تولید کرده اند.
وی خاطر نشان کرد : 35گونه از این نوع ماهیان در زنجان تولید می شود که گونه های شاخص آنها شامل انواع گورامی، فلاور هورن، دیسکس، کوپی، فایتر، مولی و آنجل می شود
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید