تولید بیش از 3 هزارتن میگو درپایان فصل پرورش

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

تولید بیش از 3 هزارتن میگو درپایان فصل پرورش
مدیرکل شیلات استان هرمزگان از تولید سه هزارو200 تن میگوی پرورشی در پایان فصل پرورش میگوی استان خبرداد و گفت: این تولید نسبت به سال گذشته 18درصد افزایش داشته است
سیدپرویز محبی با بیان این که در استان هرمزگان بالغ بر یک هزار و 413 هکتار استخرهای پرورش میگو در شهرستان های میناب ، بندرلنگه ، پارسیان ، بندرعباس و قشم به زیر کشت رفته، افزود: حدود 3200 تن میگو با متوسط ارزش اقتصادی 55 میلیارد ریال برداشت شده است.

وی میانگین برداشت میگو از هر هکتار دو تن و 219 کیلوگرم بوده است.

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت اقتصادی این محصول و لزوم توسعه سالانه سطح زیر کشت مزارع میگوی استان، بیش از یک هزار هکتار از مزارع راکد و رها شده در حال تجمیع ، یکپارچه سازی ،اصلاح و بهسازی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: حدود سه هزار هکتار مزارع نیز در حال احداث است که انتظار می رود طی سال های آینده بتدریج به زیر کشت برود.

وی ادامه داد: شهرستان میناب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان هرمزگان به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: امسال 117 واحد مزرعه پرورش میگو در شهرستان های مورد اشاره فعال بوده و 117 هکتار نیز در طرح کشت دو بار در سال همکاری داشته اند.

محبی افزود: در سال جاری بیش از 362 میلیون بچه میگو نیز در 9 مرکز تکثیر لارو میگو در شهرستانهای جاسک ، سیریک ، میناب و قشم تولید و در استخرهای پرورش میگو ذخیره سازی شد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید