صیادان قایق دار بندر دیربوشهر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

چهار‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


شماری از صیادان قایق دار بندر دیر(dayyer) در جنوب استان بوشهر با امضای تومار و ارسال آن برای استاندار این استان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند
آنان دراین تومار که نسخه ای از آن روز شنبه به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ارسال شده، بیان کردند: زندگی بندر و بندرنشینان وابسته به دریا و چشم انتظار هوای صاف و دریای آرام است.

آنان افزودند: سونامی روز سه شنبه هفته گذشته در ساحل دریا خسارت فراوانی به ابزار، ادوات و قایق های مستقر در بندر دیر وارد آورده است که این امر انگیزه ای شد تا مشکلات خود را با حضرت عالی درمیان بگذاریم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اسکله صیادی نقش حیاتی برای صیادان این خطه دارد و اسکله کنونی که صیادان قایق دار در آن پهلومی گیرند، دارای نواقصی است که شایسته است مسوولان استان همت کنند تا تعدادزیادی از صیادان قایق دار که از این طریق امرارمعاش دارند با آسایش خاطر در کنار زن وفرزندان خود زندگی کنند.

آنان بیان کرده اند: با توجه به شرایط کنونی در ضلع شرقی اسکله صیادی بندردیر، ساخت موج شکن برای قایق های صیادی ضروری به نظر می رسد و دولت قبل آن را به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به روحیه پیگیری که در جنابعالی سراغ داریم با اقدام سریع وبموقع این نقیصه برطرف شود.

یک عضو تعاونی صیادی بندردیردر این ارتباط در گفت وگو با ایرنا گفت: ساخت اسکله برای پهلوگیری قایق های صیادی در ضلع شرقی از مصوب هیات دولت قبل در سفر های استانی بوده که 510میلیون ریال برای طرح مطالعاتی آن هزینه شده است.

عیسی فولادی افزود: پیگیری های زیادی از طرف این تعاونی به عنوان نماینده جامعه صیادی با مسوولان استانی وکشور برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفته است اما هنوز جامه عمل به خود نپوشیده وصیادان چشم به انتظار همت مسوولان هستند.

وی اضافه کرد: بندردیر با داشتن بیش از 500شناور صیادی در قالب موتورلنج، کشتی و قایق بزرگ ترین بندرصیادی کشور است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید