تولید و توسعه پایدار مهمترین هدف شیلات زنجان است

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

تولید و توسعه پایدار مهمترین هدف شیلات زنجان است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید و توسعه پایدار یکی از مهمترین اهداف شیلات این استان است
صیادبورانی افزود: برنامه ریزی برای تولید پایدار و توسعه مستمر، از مهمترین محورهای ایجاد و تثبیت اشتغال، افزایش صادرات و حرکتی هدفمند در خصوص تولید محصولی خاص است.

وی یادآورشد: شیلات استان زنجان نیز در راستای تحقق اهداف خود، منابع آبی این استان را به جهت برآورد پتانسیل دقیق آبزی پروری وگونه مناسب آبزی قابل رشد، در این منبع را مورد مطالعه قرار داده است.

صیادبورانی استفاده از انواع تجهیزات برای افزایش تولید درواحد سطح و به کارگیری انواع دستگاه های مخلوط کننده آب، اکسیژن و پمپهای هواده، استفاده از انواع تجهیزات برگشت آب به منظور به حداقل رساندن استفاده از آب تازه ورودی به استخر، استفاده از گونه های سریع الرشد را از مهمترین اقدامات تحقق تولید و توسعه پایدار عنوان کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: هدایت مزارع آبزی پروری به مجاورت رودخانه های دایمی پر آب نقش موثری در توسعه آبزی پروری، ایجاد اشتغال، افزایش در آمد اقتصادی فعالان این بخش، جذب سرمایه گذار، افزایش صدور مجوز وافزایش راندمان آب داشته است.

صیادبورانی تصریح کرد: این استان طی سال های اخیر رتبه اول را در تولید انواع آبزیان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شیلات و آبزیان استان زنجان برای کسب موفقیت مجدد در زمینه افزایش تولید آبزیان و ایجاد اشتغال و تولید پایدار در تلاش است
منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید