مشگین شهر رتبه نخست تولید ماهیان سردابی در استان اردبیل را دارا می باشد

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

مشگین شهر رتبه نخست تولید ماهیان سردابی در استان اردبیل را دارا می باشد
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت : این شهرستان با تولید سالانه یک هزارو 250تن انواع ماهیان سردابی رتبه نخست تولید این ماهیان را دراستان اردبیل به خود اختصاص داده است
یونس اسدی در جلسه ای بررسی مسایل ومشکلات شیلات مشگین شهر افزود: امسال از تعداد 43میلیون بچه ماهی ، تخم چشم زده وتخم سبزتولیدی در استان بیش از 80در صد مربوط به شهرستان مشگین شهر بوده است.

اسدی با انتقاد از اعمال محدودیت برداشت آب در استخرهای پرورش ماهی خواستار جمع آوری کنتورهای هوشمند آب وبرق توسط شرکت آب منطقه ای شد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی شده قرار است تا چهار سال آ ینده تولید ماهیان سردابی در شهرستان مشگین شهر به 6هزارتن درسال افزایش یابد واعمال محدودیتهای غیر ضروری متولیان این بخش را متضرر خواهد نمود.

دکتر بهشتی معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان مشگین شهر در تو لید انواع ماهیان سردابی ،میوه ولبنیات در استان اردبیل ، از برنامه ریزی برای فراوری و صادرات این محصولات خبر داد.

وی وجود 140استخر ومزرعه پرورش ماهی در شهرستان مشگین شهر را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه دانسته بر حمایت استانداری از فعالان این بخش تاکید کرد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید