۲۰۰ هزار تن میگو به بازارهای روسیه صادر می‌شود

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

۲۰۰ هزار تن میگو به بازارهای روسیه صادر می‌شود
محمود حجتی صبح امروز در بازدید از مزارع پرورش میگوی جزیره شیف با مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان این جزیره آشنا شد.
وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد، اظهار کرد: تولیدات کشاورزی از جمله میگو، محصولات خارج از فصل، گوجه‌فرنگی و خرما از جمله محصولات کشاورزی در استان بوشهر است.
حجتی با اشاره به اینکه اکنون فصل برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر آغاز شده، تصریح کرد: پس از عملیات نشا کاری در مزارع گوجه‌فرنگی استان بوشهر اکنون برداشت این محصول آغاز شده که تا فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به تولید خرما در استان بوشهر افزود: موضوع خرما و نخیلات یکی از محصولات تاریخی استان بوشهر است که باید مشکلات تولیدکنندگان این بخش از جمله ارائه شیوه‌های آبیاری نوین و بازاریابی برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صنایع فرآوری آبزیان یکی از زیرساخت‌های مهم صادرات است، گفت: باید همزمان با تولید محصولات آبزیان از جمله میگو زمینه لازم برای صادرات آن از جمله فرآوری فراهم شود.

حجتی با بیان اینکه تاکنون توانسته‌ایم در صنایع غذایی و فرآوری به نحو مطلوب کاری کنیم، گفت: اکنون این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته که با کمک سرمایه‌گذاران و پشتیبانی دولت بتوانیم در این راه گام‌های مهمی برداریم.

وی با اشاره به صادرات میگو گفت: بازار میگو در کشور روسیه بازار وسیعی است به گونه‌ای قابلیت صادرات سالانه 200 هزار تن میگو به بازارهای روسیه فراهم شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قبلاً بدون مارک جمهوری اسلامی ایران میگو به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شد، تصریح کرد: اکنون با موافقتنامه‌های منعقد شده با کشورهای مختلف اتحادیه اروپا زمینه صادرات سیفی‌جات، سبزیجات، آبزیان و میگو فراهم است که لازم است تولیدکنندگان در این حوزه اقدام کنند.

حجتی افزود: اکنون بازار روسیه برای واردات 200 هزار تن میگوی کشورمان آماده است
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید