توسعه سواحل مکران می‌تواند سیستان و بلوچستان را متحول کند

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

توسعه سواحل مکران می‌تواند سیستان و بلوچستان را متحول کند
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران می‌تواند سیستان و بلوچستان را متحول کند.
جدگال افزود: توسعه سواحل چابهار و کنارک علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال، موجب رونق وضعیت معیشتی مردم منطقه می‌شود.
وی بیان کرد: مسئولان باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
جدگال افزود: ایجاد زیرساخت و راه‌های ارتباطی از جمله محور "جاسک- پسابندر"، ایجاد مجتمع‌های آموزشی و بهداشتی، احداث کارخانجات فولاد و پتروشیمی، احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان - مشهد و احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار اقداماتی هستند که برای توسعه بنادر جنوب استان ضروری محسوب می‌شوند.

وی گفت: بندر اقیانوسی چابهار از توانمندی‌ها وظرفیت‌های خوبی برخوردار است که فعال سازی آن می‌تواند محور شرق کشور را متحول کند.

جدگال گفت: چابهار به لحاظ داشتن توانمندی وظرفیت‌های بالا می‌تواند در زمینه تعاملات بین‌المللی برای کشورمان حائز اهمیت باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: احداث صنایع شیلاتی برای توسعه منطقه آزاد چابهار لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: برای رشد و شکوفایی منطقه باید به مواردی چون؛ توسعه زیربناها مانند اسکله‌های صیادی، پناهگاه‌ها، موج‌شکن‌ها، مجتمع‌های صیادی با تأسیسات مورد نیاز، توسعه راه‌های ارتباطی، گسترش شبکه‌های انتقال برق و آب آشامیدنی، توسعه کارخانجات یخ‌سازی، ایجاد صنایع تولید تور و سایر ادوات صید، تولید موتور، کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌های مجهز، توسعه تأسیسات انجماد و عمل‌آوری، و صنایع تبدیلی و فرایندی توجه ویژه داشت.

جدگال افزود: بنابراین با توجه به استعداد فراوان دریای عمان و کرانه‌های شهرستان چابهار برای صید انواع ماهی‌ها، و به سبب امکان دسترسی به اقیانوس هند، لازم است سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای گسترش امکانات زیربنایی صورت گیرد و کارخانجات مدرن و تکنولوژی جدید در صنایع مربوط به شیلات به کار گرفته شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید