بیش از یک تن ماهی در زنجان معدوم شد

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

بیش از یک تن ماهی در زنجان معدوم شد
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان از معدوم سازی بالغ بر یک هزار و 200 کیلوگرم ماهیان استخرهای پرورشی که در آن از مالاشیت گرین استفاده شده بود، خبر داد.
محمدسعید بهرامی افزود: مالاشیت گرین به عنوان ماده ضدعفونی کننده می تواند در رفع عفونت های قارچی و انگلی ماهیان پرورشی موثر باشد اما به دلیل ایجاد مخاطرات بهداشتی برای انسان، مصرف این ماده در پرورش آبزیان ممنوع است.
وی افزود: مدت ماندگاری این دارو در بدن ماهی بیش از شش ماه است که با پختن هم از بین نمی رود و خطر انتقال آن به انسان از طریق ماهیان قزل آلا بیشتر می باشد
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: با پیگیری های واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان زنجان حکم معدوم سازی آبزیان این واحد پرورشی، از سوی دادستان این شهرستان صادر و این حکم با حضور همکاران پلیس کلانتری 14 این شهرستان اجرا شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: پایش و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی به صورت منظم ادامه دارد و در صورت مشاهده نتایج آزمایشگاهی مبنی بر آلودگی آبزیان به این ماده غیرمجاز، ادارات دامپزشکی با هماهنگی مراجع قضایی در اسرع وقت نسبت به معدوم سازی ماهی های آلوده اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همچنین با افرادی که نسبت به تامین، توزیع و توصیه به مصرف این ماده شیمیایی در واحدهای پرورش آبزیان اقدام کنند، بدون هیچ اغماضی بر اساس قانون و مقرارت با آنها برخورد خواهد شد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید