70 بندر صيادي به بخش خصوصي واگذار مي شود

چهار‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

70 بندر صيادي به بخش خصوصي واگذار مي شود
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: خدمات بندری و مدیریتی 70 بندرصیادی به بخش غیردولتی واگذار می شود.
علی اصغر مجاهدی افزود : تاکنون 37 نقطه بندری واگذار شده و این واگذاری ها بیشتر در حوزه خدمات بندری صورت گرفته است.
وی در ادامه گفت: فرصت سرمایه گذاری بخش غیردولتی و بخش خصوصی را فراهم می کنیم تا تا از ظرفیت های بنادرصیادی استفاده زیادی شود.
مجاهدی اظهار داشت : بنادر ماهیگیری باید به کانون های اقتصادی در مناطق ساحلی تبدیل شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری جهت گیری شیلات را واگذاری خدمات، مدیریت و سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: دستورالعمل واگذاری بنادر دارای سه فرایند نحوه واگذاری خدمات، اراضی و سرمایه گذاری است و ما به دنبال روش هایی هستیم که بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی، خدمات و سرمایه گذاری این بخش را توسعه دهیم و از ظرفیت های بنادر به عنوان کانون های اقتصادی استفاده کنیم.
مجاهدی با اشاره به سرمایه گذاری 2500 میلیارد تومانی دولت گفت: طبق ارزیابی ها تاکنون بخش غیردولتی حدود 1600 میلیارد تومان در حوزه شناور سرمایه گذاری کرده است و با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در زیرساخت ها و شناورها توسط دولت تا کنون حدود 4 هزار و 100 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری گفت: امروزه با توجه به محدودیت منابع باید بر روی نگهداری، به روز رسانی و بهسازی نقاط بندری سرمایه گذاری شود.
وی افزود: با ایجاد درآمد در بنادر می توان سرمایه های موجود را به نحو بهتری حفظ کرد و زمینه های کارآفرینی، بهره وری، مدیریت و مشارکت را در جامعه بهره بردار افزایش داد.
مجاهدی گفت: هدف این است که فعالیت های ناسازگار در بنادر شکل نگیرد و
خدمات و رفاه را برای جامعه صیادی افزایش دهد.
وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم همه امکانات پشتیبانی در بنادر از جمله تعمیرات، لوازم یدکی، نیروی انسانی و آموزش را در بنادر صیادی ارائه کنیم قطعا به رفاه جامعه صیادی کمک می شود و بنادر هم به نقاط اقتصادی تبدیل می شود.
مجاهدی درادامه گفت: با واگذاری پنج بندر در سال جاری، تعداد بنادر واگذار شده به 42 بندر افزایش می یابد.
وی با اشاره به واگذاری بنادر به بهره برداران و جامعه صیادی گفت: بنادر باید به سطحی برسد که قابل واگذاری باشد و همچنین کسانیکه می خواهند این بنادر را تحویل بگیرند نیز باید بتوانند این بنادر را مدیریت کنند.
مجاهدی افزود : واگذاری این بنادر می تواند در عمران و آبادانی سواحل، ایجاد اشتغال و رونق بخشی استقرار جمعیت نقش داشته باشد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید