هاسازی بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان کردستان آغاز شد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

هاسازی بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان کردستان آغاز شد
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رهاسازی مجدد بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی استان خبر داد.
رحمان میرزایی روز یکشنبه گفت: به دنبال شیوع بیماری vhs در مزارع و مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی کشور، متأسفانه این بیماری به علت واردات بچه ماهی و تخم چشم زده از نقاط آلوده، به مزارع و مجتمع های پرورش ماهیان سردآبی کردستان نیز سرایت کرد.
به گفته وی بعد از مشاهده و شناسایی عامل بیماری در مزارع استان، با همکاری و نظارت اداره کل دامپزشکی، شیلات استان و صاحبان مزارع، بعد از تخلیه مزارع و عرضه ماهیان به بازار، عملیات ترمیم، مرمت و ضد عفونی استخرها، تاسیسات و کانال های انتقال آب صورت گرفت.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در مرداد امسال در مجتمع پرورش ماهی سیروان عملیات احیای مزارع با همت و تلاش صاحبان مزارع و نظارت دامپزشکی استان با موفقیت انجام شد.

میرزایی گفت: در آبان امسال نیز اولین محموله بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در مزارع این مجتمع رهاسازی شد و اکنون تمام مزارع فعال است.

او گفت: بزودی ماهی مجتمع سیروان به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همچنین همین اقدامات در مجتمع پرورش ماهیان سردآبی پلنگان نیز صورت گرفت و براساس برنامه ریزی انجام شده، عملیات رهاسازی بچه ماهی در این مجتمع نیز آذرماه انجام می شود.

وی از همکاری صاحبان مزارع این مجتمع ها قدردانی کرد.

سالانه هفت هزار و 400 تن ماهی در استان کردستان تولید می شود که از این میزان 4400 تن آن مربوط به صید و استحصال ماهیان گرم آبی و مابقی سردآبی است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید