حمایت همه جانبه صندوق کارآفرینی امید گچساران از واحدهای تولیدی در حوزه شیلات

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
حمایت همه جانبه صندوق کارآفرینی امید گچساران از واحدهای تولیدی در حوزه شیلات

رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران از حمایت همه جانبه صندوق کارآفرینی امید از واحدهای تولیدی این شهرستان خبر داد

سید بیت‌الله افروشه امروز اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 509 فقره وام تسهیلات صندوق کارآفرینی امید گچساران به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران با اشاره به مبلغ پرداختی تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد این صندوق گفت: در سال گذشته مبلغ 80 میلیارد و 304 میلیون ریال توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات این صندوق افزود: تعداد 251 فقره تسهیلات در زمینه اشتغال به مبلغ 61 میلیارد و 820 میلیون ریال پرداخت شده است.

افروشه با اشاره به پرداخت تسهیلات وام ازدواج در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 30 فقره وام ازدواج به مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون ریال از طریق این صندوق پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران به سایر وام‌های این صندوق اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات این صندوق در بخش کشاورزی، دامپروری، کارآفرینی، صنعت و معدن و بوم گردی و همچنین صنایع دستی تعداد 228 فقره وام به مبلغ 15 میلیارد و 284 میلیون ریال از طریق این صندوق پرداخت شده است.

افروشه در مقایسه با پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته این صندوق گفت: در سال 92 مبلغ 36 میلیارد و 277 میلیون ریال، در سال 93 مبلغ 45 میلیارد و 341 میلیون ریال، در سال 94 مبلغ 74 میلیارد و 709 میلیون ریال و همچنین در سال گذشته مبلغ 80 میلیارد و 304 میلیون ریال در بخش‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت تسهیلات متفاوت در این صندوق ابراز کرد: پرداخت تسهیلات خود اشتغالی تا سقف 30 میلیون تومان از طریق این صندوق با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

وی به کارفرمایی و تولید اشاره و عنوان کرد: در زمینه کارفرمایی و ایجاد تولید این صندوق تا سقف 100 میلیون تومان به متقاضیان وام پرداخت خواهد کرد.

افروشه ادامه داد: کار این صندوق حمایت از طرح‌های تولیدی پوشاک شهرستان در قالب تفاهم نامه‌های حمایت از صنعت پوشاک است که در سالجاری در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: صندوق به منظور ارتقای سطح خدمات حمل و نقل عمومی و توسعه ناوگان مسافری روستایی با هدف افزایش رفاه و رضایت، انعقاد تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در سه بخش صنایع دستی و بومی‌گردی و طبیعت گردی به منظور اشتغال پایدار از متقاضیان در این بخشها حمایت مالی می‌کند.

افروشه به دیگر برنامه‌های مهم این صندوق در سالجاری اشاره و بیان کرد: حمایت از طرح‌های تولیدی در شهرستان گچساران با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهر، حمایت و برنامه‌ریزی جهت پرداخت تسهیلات به طرح‌های بسته‌بندی گیاهان دارویی و زیتون در شهرستان‌های گچساران و باشت، توسعه ورزش‌های همگانی و ایجاد توسعه کارگاه‌های خرد و کوچک و ساخت تجهیزات ورزشی در حمایت از تولید داخل و تقویت روحیه سالم در افراد کشور و ارتقای سطح ورزش با رویکرد اقتصادی و حفظ اشتغال در قالب تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان از این قشر حمایت مالی می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم این صندوق حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در بخش شیلات را نیز در دستور کار خود دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید