فیله وارداتی ماهی تیلاپیا مشکل آلودگی ندارد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

فیله وارداتی ماهی تیلاپیا مشکل آلودگی ندارد
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: فیله وارداتی ماهی تیلاپیا تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی وارد کشور شده و هیچگونه مشکل آلودگی ندارد.
حسن اکبری پیش‌ از ظهر امروز با اشاره به واردات فیله این ماهی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال حدود 4 هزار و 500تن فیله تیلاپیا با نظارت کامل سازمان دامپزشکی کشور از کشور چین و ویتنام وارد کشور شده که این میزان در کل سال 92 حدود 6 هزار تن بوده است.
وی افزود: استقبال مردم از مصرف این نوع ماهی سبب شد واردات آن به کشور در 6 ماهه نخست امسال افزایش داشته باشد، نظارت کامل سازمان دامپزشکی کشور و ناظران شرعی در کشورهای مبدا بر روی فرایندهای صید، فرآوری و حمل تا گمرک کشور مبدا و انجام برخی از آزمایشات مجدد در کشور مقصد نظارت کامل دارند.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: نمونه‎برداری از تیلاپیای پرورشی در محل استخر، محل فرآوری و بسته‌بندی برای انجام آنالیزهای مربوطه براساس استانداردهای اتحادیه اروپا به‌منظور صدور گواهی بهداشتی انجام می‌شود.

اکبری با اشاره پرورش تک جنس ماهی تیلاپیا در استان گفت: به زودی پرورش تک جنس ماهی تیلاپیا به صورت پایلوت براساس صورت‌جلسه تنظیمی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استان مرکزی آغاز می‌شود.

وی افزود: در تغذیه تیلاپیا به هیچ عنوان از فضولات استفاده نمی‌شود بلکه جهت باروری آب استخر به منظور تولید گیاهان و جانوران تک سلولی برای تغذیه این ماهی از شیرابه کود شیمیایی یا حیوانی استفاده می‎شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: کم چرب بودن این ماهی، رشد سریع وگیاه خوار بودن آن از فاکتورهای مناسب این ماهی است که سبب شده از تجمع احتمالی فلزات سنگین، مثل جیوه در بافت ماهی جلوگیری شود.

اکبری بااشاره به تغذیه این ماهی گفت:تیلاپیا یک ماهی گرمسیری بوده که بخش عمده تغذیه آن در محیط پرورشی از طریق غذاهای کنسانتره و تغذیه از تولیدات گیاهی و جانوری تک سلولی یا چند سلولی موجود در استخر انجام می‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید