صدور مجوزهای آبزی پروری در زنجان 16 درصد افزایش یافت

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

صدور مجوزهای آبزی پروری در زنجان 16 درصد افزایش یافت
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: صدور مجوز فعالیت های آبزی پروری در این استان 16 درصد افزایش یافت.
محمود صیادبورانی افزود: استان زنجان طی سال های اخیر به هدایت عمده متقاضیان آبزی پروری به مجاورت رودخانه های دایمی و پر آب ' قزل اوزن و زنجانرود'، طراحی و اجرای انواع طرح های آبزی پروری با ریسک و سرمایه گذاری اندک تلاش و برنامه ریزی کرده است.
وی، زمینه سازی برای تولید انواع تجهیزات مدرن آبزی پروری در این استان، با کارآیی و قیمت مناسب نسبت به نمونه های مشابه شرکت های نامی کشور، تهیه انواع بسته های آموزشی در خصوص ارتقا تولید و مصرف، رعایت اصول فنی، مهندسی و بهداشتی در احداث مزرعه، معرفی گونه های اصلاح نژاد و غیره را از مهمترین برنامه ها برشمرد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: نتیجه این فعالیت ها شامل ایجاد انگیزه در کشاورزان برای آبزی پروری در کنار فعالیت کشاورزی، ارتقا تولید و مصرف آبزیان، مهاجرت معکوس به روستاها برای علاقمندان به این فعالیت، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی در هدایت پساب مزارع آبزی پروری به اراضی کشاورزی شده است.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در این راستا 79 مجوز احداث و بهره برداری از مزارع در استان زنجان صادر شده است.

وی تاکید کرد: صدور این مجوزها، سرمایه گذاری بیش از 8000 میلیون ریالی را در برداشته که 73 نفر به صورت مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: این تعداد مجوزهای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 16درصد رشد را نشان می دهد.

صیادبورانی، تنها راه افزایش تولیدات شیلاتی و توسعه پایدار صنعت، تکثیر و پرورش آبزیان است که در این استان، این مهم به طور جدی دنبال می شود.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید