تحویل 2 بچه سگ آبی به محیط زیست گلستان

چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

تحویل 2 بچه سگ آبی به محیط زیست گلستان
دو بچه شنگ(سگ آبی) که به‌علت نامعلومی بدون مادر خود تنها مانده بودند توسط یکی از همیاران محیط زیست ‏گلستان به اداره‌ی حفاظت محیط زیست گنبدکاووس تحویل شد‎.‎
توله شنگ‌ها برای معاینات اولیه و بررسی وضعیت سلامت به اداره کل منتقل شده و معاینات اولیه توسط دامپزشک معتمد و کارشناسان انجام شد.
توله شنگ‌ها در سلامت کامل بوده و وزن آنها به‌ترتیب ۱٫۲ و ۱٫۱ کیلوگرم است. طی مشورت انجام شده با متخصصان و کارشناس مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در کشور هلند(دکتر شیرازی) تغذیه‌ی توله شنگ‌ها با استفاده از شیر بدون لاکتوز، خامه، گوشت چرخ شده و ماهی انجام می‌شود.
لازم به یادآوری است، جمعیت این گونه به علت تخریب زیستگاه و تغییر کاربری عرصه‌های زیستی و شکار بی‌رویه، آلودگی ناشی از سموم کشاورزی و آلودگی‌های صنعتی رو به کاهش است.
شنگ(سگ آبی) پستانداری گوشتخوار از خانواده راسوهاست که در رودخانه‌ها و تالاب‌ها زندگی کرده و از آبزیان به خصوص ماهی و خرچنگ تغذیه می‌کند. سگ‌های آبی به‌علت کاهش منابع غذایی در رودخانه‌ها، به استخرهای پرورش ماهی رو آورده و در تورها و فنس‌های حریم استخرها گرفتار می‌شوند.

به‌علت خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه، کاهش منابع غذایی و آلودگی صنعتی و سموم کشاورزی در آب‌های سطحی، جمعیت سگ‌های آبی در کشور به شدت رو به کاهش بوده و می‌توان گفت نسل این گونه در آستانه انقراض قرار دارد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید