11 متقاضي پرورش ماهي در قفس موافقت اصولي در چابهار دريافت كردند

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
11 متقاضي پرورش ماهي در قفس موافقت اصولي در چابهار دريافت كردند

سرپرست اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: 11 متقاضي پرورش ماهي در قفس با اقدامات و همكاري انجام شده موفق به اخذ موافقت اصولي در چابهار شدند

محسنعلي گلشني اظهار داشت: ظرفيت پرورش ماهي قفس در چابهار حدود 26 هزار تن در سال است كه از 20 شركت تنها 11شركت موفق شدند از سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان مجوز اخذ كنند.
وي گفت: چهار متقاضي ديگر نيز با ظرفيت 10 هزار تن ماهي در سال پروانه دامپزشكي را در چابهار دريافت كردند.
وي افزود: هم اينك 2 شركت سمام گستر شمال و آگسام تجهيزات قفس هاي پرورش ماهي را از طريق چين و نروژ وارد گمرك چابهار كردند

وي ادامه داد: شركت سمام گستر با ظرفيت هشت دستگاه قفس 50 تني بعنوان نخستين شركت، كار مونتاژ اين قفسها را در ساحل و اسكله تيس چابهار آغاز كرده است.
سرپرست اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: هر قفس ظرفيت سه نفر اشتغال مستقيم را دارد و اين طرح مي تواند اشتغال تعدادي زيادي از جوانان جوياي كار را فراهم كند.
وي با بيان اينكه ظرفيت برداشت ماهي در هر قفس حداقل 50 تن و هر مزرعه تا 200 تن در هر دوره چهار، شش و 12 ماه است، گفت: گونه هاي ارزشمند و با ارزش ريالي خوب ماهيان دريايي بومي مانند سوكلا، صبيتي، هامور و غيره قرار است در قفس پرورش داده شوند.
چابهار تنها بندر اقيانوسي كشور از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
اين شهرستان در منطقه مكرانِ بلوچستان تا زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان 645 كيلومتر فاصله دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید