نبود محدودیت زمانی برای بیمه دام، طیور، آبزیان و شیلات

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

نبود محدودیت زمانی برای بیمه دام، طیور، آبزیان و شیلات
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: مهلت بیمه دام، طیور، آبزیان و شیلات محدودیت زمانی ندارد
یوسف حیدری در زنجان با اشاره به اینکه بیمه کشاورزان در سه بخش کشاورزی، زراعت و باغات و دام، طیور و آبزیان است، اظهار داشت: زمان بیمه محصولات کشاورزی زراعی و باغی قبل از مهر‌ماه هر سال است.
وی با اشاره به اینکه مهلت بیمه گندم دیم تا پایان آبان‌ماه سال جاری بود، تصریح کرد: این مدت تا دهم آذر‌ماه سال جاری تمدید شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه زمان بیمه محصولات گندم و جو آبی تا 15 آبان بود، ادامه داد: مهلت بیمه این محصولات نیز تا دهم آذرماه تمدید شده است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با تمدید مهلت بیمه مبلغی به حق بیمه اضافه می‌شود، افزود: مهلت بیمه باغات سیب تا پایان آذر‌ماه و مهلت بیمه سایر باغات تا پایان دی‌ماه است.

حیدری با بیان اینکه کشاورزان باید در مهلت تعیین شده محصولات خود را بیمه کنند، گفت: در صورت عدم بیمه کشاورزان در مهلت تعیین شده حق بیمه آنها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون غرامت کشاورزان به موقع پرداخت شده است، بیان داشت: در صورت مراجعه به موقع کشاورزان و بیمه کردن محصولات خسارات وارد شده به محصولات بر اثر سیل، تگرگ و سرما به آنها پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه زمان بیمه دام، طیور، آبزیان و شیلات محدودیت زمانی ندارد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند در هر زمانی به شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و نسبت به بیمه این محصولات اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان در پایان گفت: کشاورزان در صورت داشتن سوال می‌توانند به شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید