آبزی پروری نیازمند حرکت به سمت توسعه پایدار است

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

آبزی پروری نیازمند حرکت به سمت توسعه پایدار است
مسوول اداره شیلات جهاد کشاورزی بروجرد گفت: آبزی پروری نیازمند حرکت به سمت توسعه پایدار است.
غلامحسین اکبری افزود: باتوجه به افزایش جمعیت جهان، آبزی پروری رشد بسیار سریعی برای تامین نیازهای غذایی بشر داشته است.
وی گفت: این رشد سریع با توجه به محدودیت دستیابی به منابع طبیعی نیازمند حرکت به سمت توسعه ای پایدار در بخش آبزی پروری است
مسوول اداره شیلات جهاد کشاورزی بروجرد افزود: آبزی پروری در مقایسه با سایر سیستم های تولید فرآورده های دامی در جهان برای پایدارشدن متحمل فشاربیشتری است که دلیل آن استفاده از منابع طبیعی مانند آب های شیرین، تالاب ها، مناطق ساحلی و صید ماهیان دریایی برای تغذیه ماهیان پرورشی می باشد.

وی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی شهرستان بروجرد برای آبزی پروری اظهار کرد: توسعه صنعت آبزی پروری می تواند نقش مهمی در تامین نیاز مردم به این فرآورده غذایی و رونق اقتصادی شود.

اکبری افزود: هم اکنون 32 مزرعه پرورش ماهی در بروجرد فعال است که سالانه یکهزار و 500 تن تولید ماهی سردآبی دارد.

وی برگزاری دوره های مختلف آموزشی توسط واحد شیلات بروجرد را یادآور شد و گفت: این دوره های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش در زمینه پرورش ماهی برگزار می شوند.

مسوول اداره شیلات جهاد کشاورزی بروجرد افزود: دو دوره آموزشی با عناوین 'استرس و بیماری های محیطی ماهیان سردآبی' و 'آشنایی با انواع غذای زنده برای تغذیه آبزیان' در بروجرد برگزار شده است.

وی اظهار کرد: مدیران و کارشناسان مزارع پرورش ماهی شهرستان در این دوره های آموزشی با انواع غذای زنده و نحوه تولید و فرآوری آنها و همچنین نحوه تهیه از شرکت های معتبر آشنا شدند.

اکبری افزود: امید است با برگزاری دوره های آموزشی، سطح علمی و تجربی پرورش دهندگان ارتقا یابد تا بتوان از این طریق کیفیت تولیدات را بالا و هزینه ها را کم کرد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید