بیش از ۱۶۰ واحد پرورش ماهی سردآبی در قزوین فعالیت می‌کنند

شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

بیش از ۱۶۰ واحد پرورش ماهی سردآبی در قزوین فعالیت می‌کنند
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ واحد فعال پرورش ماهی سردآبی در استان وجود دارد که براساس آمارهای بدست آمده میزان تولید ماهی‌ در این واحدها بیش از مقدار پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه بوده است.
سیمین شکری در جلسه تخصصی مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سال 93 بیش از 2600 تن ماهی در استان قزوین پرورش داده شده است که به تفکیک شهرستان‌ها می‌توان به آبیک با تولید 265 تن، تاکستان بیش از 180 تن، بوئین زهرا با بیش از 600 تن اشاره کرد که باید در راستای پیشرفت این امر اقدامات لازم انجام شود.
وی بیان کرد: در جامعه کنونی که شاهد افزایش جمعیت در استان و نیاز به غذاهای دریایی که توسط پزشکان توصیه شده باید اقدامات لازم در زمینه افزایش پرورش آبزیان و حفاظت از جمعیت آبزیان انجام شود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها و بروز بحران کم‌آبی در استان در زمینه پرورش ماهی با محدودیت در تامین آب مواجه هستیم که باید به منظور بهره‌برداری بهینه از آب اقدامات و طرح‌های لازم انجام شود.

شکری با اشاره به بیش از 160 واحد فعال پرورش ماهی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 160 واحد فعال پرورش ماهی سردآبی در استان وجود دارد که براساس آمارهای بدست آمده میزان تولید ماهی‌ در این واحدها بیش از مقدار پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه بوده است.

وی گفت: استان قزوین به سبب تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان بستری مناسب برای پرورش انواع ماهی‌ها مانند ماهیان سردآبی، گرم‌آبی، خاویاری فراهم شده است که این امر علاوه بر تامین پروتئین مرغوب برای شهروندان، در ایجاد اشتغال و درآمد نقش بسزایی دارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید