وضعیت شیلات و اسکله صیادی بندر ماهشهر بسیار نگران کننده است

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
وضعیت شیلات و اسکله صیادی بندر ماهشهر بسیار نگران کننده است

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت شیلات و اسکله صیادی بندرماهشهر بسیار نگران کننده است و این مسأله نیازمند توجه جدی مسؤولان ذی‌ربط استان و شهرستان است

علی گلمرادی در بازدید از اداره شیلات و اسکله صیادی این شهرستان با انتقاد از وضعیت موجود در این بخش اظهار کرد: اگر اراده داشته باشیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سطح استان می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان می‌توانند پشتوانه خوبی برای مسؤولان باشند، مجلس نباید به جای دولت کار اجرایی کند، بلکه در جایگاه نظارتی و قانون‌گذاری با رصد مشکلات و بررسی راهکارهای موجود مسائل را در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و نسبت به قانون‌گذاری مناسب اقدام کند

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی با انتقاد از وضعیت اسکله صیادی شهرستان بندر ماهشهر، تصریح کرد: وضعیت موجود این اسکله شأن و شخصیت مردم و به ویژه صیادان این منطقه را زیر سئوال برده است این اسکله هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ امکانات لازم وضعیت بسیار نامناسبی دارد و این موضوع بسیار نگران کننده است.

گلمرادی افزود: بیش از 400 شناور در شهرستان بندر ماهشهر در بخش صیادی فعالیت می‌کنند، صیادان و صاحبان این شناورها از وضعیت موجود نگران و ناراضی هستند و باید هرچه سریع‌تر برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی شود تا این عزیزان بتوانند با دغدغه کمتری به امرار معاش و فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل نیاز به همت جمعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود دریا و سواحل مناسب منطقه علاوه بر امکان توسعه صنعت شیلات و صید و صیادی، می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری ساحلی و دریایی منطقه باشد اما متأسفانه به خوبی از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری نمی‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس تبیین کرد: صنعت شیلات، صید و صیادی و آبزی‌پروری در شهرستان بندر ماهشهر می‌تواند یکی از مؤلفه‌هایی باشد که به خوبی می‌تواند به بحث اقتصاد مقاومتی کمک کند و معیشت و اشتغال مردم را بهبود ببخشد.

گلمرادی گفت: استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان بندر ماهشهر برای رفع مشکلات این بخش کمک کنند و بنده نیز پیگیری‌هایی را در مرکز انجام خواهم داد تا در اولین فرصت از نابودی این صنعت بسیار مؤثر در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال جلوگیری شود.

وی یادآور شد: مواردی نیز به عنوان مشکل در این بخش مشاهده می‌شود که در کوتاه‌مدت قابل حل است و نیاز به پیگیری دارد و باید این اراده در مدیران مجموعه شیلات وجود داشته باشد که با سر و سامان دادن وضعیت موجود، طیف عظیمی از افراد بیکار در این بخش مشغول به کار شوند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در خانه ملت در پایان اضافه کرد: پشت‌کرانه و فضاهای بسیار وسیع و قابل توجهی در حوزه شیلات شهرستان وجود دارد که متروکه و رها شده هستند، که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند فرصت خوبی برای بهره‌برداری و کمک به توسعه این صنعت باشد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید