خسارت پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر جبران شود

چهار‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

خسارت پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر جبران شود
استاندار بوشهر گفت: خسارت پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر جبران شود.
مصطفی سالاری در نشست با مسئولان شیلات کشور اظهار داشت: استان بوشهر در بخش صید و صیادی و آبزی‌پروری دارای ظرفیت‌های بالایی است و بخش مهمی از نیازهای کشور را تامین می‌کند.
وی با اشاره به اینکه معیشت بسیاری از مردم استان بوشهر با دریا گره خورده است، بیان کرد: دریا در زندگی مردم این منطقه نقش بسیار مهمی دارد و باید برای رفع مشکلات مردم در این زمینه تلاش شود.
استاندار بوشهر خواستار بررسی تخصصی مشکلات زیست‌محیطی ساحل‌نشینان استان شد و افزود: شناسایی مشکلات زیست محیطی وآلایندگی دریایی ضروری است.

وی با اشاره به تولید حدود ۷۰ درصد از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: تثبیت شغل پرورش‌دهندگان میگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این راستا باید گام برداشته شود.

سالاری از صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری خبر داد و اضافه کرد: خلیج فارس نیز ظرفیت بالایی برای پرورش ماهی دارد.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت به ذخائر آبزیان در خلیج فارس باید صید غیرمجاز در دریا کنترل شود و پایش تصویری توسط دوربین‌های پیشرفته برای شناسایی متخلفان ضروری است.

استاندار بوشهر یکی از مشکلات مهم در عرصه شیلات را وجود قایق‌های بدون هویت دانست و افزود: ساماندهی شناورهای بدون هویت ضروری است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری لکه سفید باعث ورود خسارت‌های جدی به پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر شده است، اضافه کرد: باید تلاش شود که خسارت‌های وارد شده به پرورش‌دهندگان میگوی استان پرداخت شود
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید