شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی در دست واگذاری است

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی در دست واگذاری است

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در بخش پرورش میگو به سیستم متراکم در شهرک‌های شیلاتی یک شهرک صدهکتاری در بخش کاکی شهرستان دشتی در دست مطالعه و واگذاری است

غلامعباس زنده بودی امروز در بوشهر اظهار داشت: پرورش میگو در استخرهای ساحلی خاکی، پرورش میگو به سیستم متراکم در شهرک‌های شیلاتی، پرورش میگو در آب‌های نامتعارف، پرورش ماهی در استخرهای ساحلی به روش تراکم و تولید سایر ابزیان از جمله مهمترین ظرفیت‌های بخش آبزیان استان بوشهر هستند.

وی افزود: در پرورش میگو در استخرهای ساحلی خاکی تاکنون هفت‌هزار هکتار واگذار شده و برای سال جاری نیز سه‌هزار و 500 هکتار در دست واگذاری است و یک سایت یک‌هزار هکتاری نیز در دست مطالعه است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: در بخش پرورش میگو به سیستم متراکم در شهرک‌های شیلاتی یک شهرک صدهکتاری در بخش کاکی شهرستان دشتی در دست مطالعه و واگذاری است و تاکنون تعداد پنج فقره به صورت انفرادی مجوز سیستم متراکم صادر شده است.

زنده‌بودی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های استان بوشهر این است که در آب‌های نامتعارفف منابع ‌آبی‌های زیرزمینی و یا جاری که قابلیت‌های کشاورزی ندارند می توان در زمینه پرورش آبزیان از جمله میگو اقدام کرد.

وی بیان کرد: تاکنون به ظرفیت سه هزار و 800 تن قفس ماهی در دریا برای صید آبزیان نصب شده است که البته استان بوشهر بیش از 60 هزار تن پتانسیل تولید در این بخش دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: در پرورش ماهی در استخرهای ساحلی به روش تراکم نیز یک مجوز با تولید 500 تن در سال به بهره‌برداری رسیده و می توان برای تولید جلبک‌های دریایی، پلی‌کت‌های دریایی و آرتیما اقدام کرد.

زنده‌بودی یادآور شد: مهمترین چالش‌های بخش شیلات استان بوشهر شامل کمبود اعتبارات دولتی برای ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه آبزی‌پروری و سود بالای تسهیلات بانکی در بخش سرمایه‌گذاری در این حوزه است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید