اختصاص 35میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت بازار ماهی فروشان رودسر

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اختصاص 35میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت بازار ماهی فروشان رودسر
رییس اداره شیلات رودسر از اختصاص 35میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای ادامه پروژه ساخت بازار ماهی فروشان این شهرستان خبر داد.
علی اکبر قربان نیا روز پنجشنبه در جریان بازدید از این بازار با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات متمرکز اختصاص یافته، افزود: این پروژه طی روزهای آتی از سر گرفته می شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت بازار ماهی فروشان رودسر از سال 84آغاز و بعد از طی دو ماه از ساخت آن با کمتر از 15درصد متوقف شد، ابراز امیدواری کرد: این بازار بتواند در مدت زمان تعیین شده ساخت آن تکمیل و به بهره برداری برسد.
قربان نیا اضافه کرد: بازار ماهی فروشان رودسر در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر با مشارکت شهرداری در قالب 120غرفه و از سوی ماهی فروشان رسمی فعالیت و مدیریت خواهد شد.

رییس اداره شیلات رودسر از مزایای ساخت این بازار را علاوه بر تجمیع ماهی فروشان، عرضه و توزیع استاندارد ماهی و تجهیز آن به سردخانه اعلام کرد.

قربان نیا یادآور شد: بازار ماهی فروشان رودسر سالانه 3هزارو 500تن ظرفیت جابجایی انواع آبزیان دریایی و پرورشی را دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه از صید 180تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید تاکنون در سواحل این شهرستان خبر داد.

رییس اداره شیلات رودسر با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان صید17میلیارد و 500میلیون ریال است، اضافه کرد: این میزان صید از سوی 13شرکت تعاونی پره صیادی با مشارکت 950صیاد در طول 45کیلومتر نوار ساحلی صورت گرفته است.

شهرستان ساحلی رودسر در شرق مرکز گیلان قرار دارد
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید