مشارکت بهره برداران، حلقه مفقوده حفاظت از محیط زیست دریایی است

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

مشارکت بهره برداران، حلقه مفقوده حفاظت از محیط زیست دریایی است
مسوول محیط زیست دریایی استان خوزستان، مشارکت بومیان و بهره برداران را حلقه مفقوده حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد.
محمدصادق صبا' پنجشنبه در حاشیه کارگاه مشارکتی جوامع محلی برای شناخت مسائل محیط زیست دریایی جنوب خوزستان در مرکز بازدید کنندگان تالاب بین المللی شادگان گفت:اگر بهره برداران از منابع طبیعی و محیط زیست از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشند و در اجرای طرح های حفاظتی مشارکت داده شوند، تحقق اهداف سازمانی نیز آسان تر می شود.
وی ادامه داد:در راستای تحقق سیاست های کلی سازمان حفظ محیط زیست مبنی بر آموزش جوامع محلی، برنامه ریزی و اجرای کارگاه های مشارکتی با جوامع محلی با حضور بهره برداران دریا در مناطق مختلف استان برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت:در این کارگاه ها، تمامی مشکلات جوامع محلی از منظر قوانین و مقررات، آلودگی های صنعتی، آلودگی های آبزیان، میزان صید، مشکلات بازار فروش، تفاوت قوانین شیلات و محیط زیست دریایی تجزیه و تحلیل می شود.

صبا گفت:در این راستا، داده ها و مشکلات طبقه بندی شده، اولویت های مناطق دریایی شناسایی شده و پکیج آموزشی و اجرایی مخصوص هر شهرستان تهیه و روند کار بر مبنای آن صورت می گرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان آبادان نیز در این کارگاه آموزشی گفت:30 بهره بردار از شیلات، بنادر و دریانوری، صیادان و تعاونی های صیادی آبادان، سازمان های مردم نهاد در این کارگاه حضور دارند.

'سید احمد موسوی آزاد' گفت:در این نشست، یکی از استادان دانشگاه در این کارگاه با بیان مشکلات محیطی زیست دریایی، راهکارهای رفع این مشکلات را بررسی می کند.پ

شهرستان آبادان با داشتن بیش از 362 لنج صیادی و 480 قایق موتوری در بنادر آبادان، اروندکنار و بندر چوئبده یکی از مراکز مهم صید و صیادی در جنوب خوزستان است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید