اتمام لايروبي بندر صيادي بابلسر در سال جاري

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

اتمام لايروبي بندر صيادي بابلسر در سال جاري
لایروبی بندر صیادی بابلسر با سه میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به اتمام خواهد رسید
سید مصطفی بهشتیان مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در بازدید از طرح ساخت بندر صیادی بابلسر گفت: بندر صیادی بابلسر از مهمترین بنادر صیادی محسوب می شود که
ساخت آن از سال 72 آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه بندر صیادی بابلسر ظرفیت تخلیه پنج هزار و 830 تن صید را دارد،
افزود : هم اکنون این بندر صیادی در زمره طرح های بهسازی بنادر صیادی کشور قرار گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: طرح بهسازی بندر صیادی بابلسر بر اساس طرح جامع بندر صیادی در حال انجام است و به زودی به یکی از بنادر استاندارد ایران در صیادی تبدیل خواهد شد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران افزود: لایروبی بندر صیادی بابلسر از شهریور آغاز شده است.
بهشتیان ساخت دیوار جداکننده حوضچه بندری و رودخانه بابل رود، ساخت اسکله داخل حوضچه و لایروبی را از اقدامات امسال در بندر بابلسر بیان کرد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بخش زیادی از اعتبار تخصیص یافته به بندر صیادی بابلسر برای اتمام عملیات لایروبی هزینه خواهد شد.
وی همچنین از آغاز عملیات ساخت اسکله درون حوضچه نیز خبر داد.
بهشتیان درباره ویژگی های بندر صیادی بابلسر خاطرنشان کرد: موج شکن به طول هزار و 200 متر، اسکله و دیوارها به طول 250 متر و لایروبی به حجم 230 هزار مترمکعب از ویژگی های بندر صیادی بابلسر محسوب می شود.
به گفته بهشتیان، همچنین محوطه سازی در سه هزار مترمربع و ساختمان های پشتیبانی به وسعت دو هزار مترمربع از دیگر ویژگی های این بندر صیادی محسوب می شود.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران یادآور شد: پس از اتمام عمیات بهسازی،مدیریت و بهره برداری از بندر صیادی بابلسر به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار خواهد شد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید