بیش از هشت هزار دام غضروفی و استخوانی غیرمجاز در سواحل گلستان کشف و ضبط شد

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

بیش از هشت هزار دام غضروفی و استخوانی غیرمجاز در سواحل گلستان کشف و ضبط شد
فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: در سه ماه آبان، آذر و دی امسال، هشت هزار و 169 رشته دام غضروفی و استخوانی غیرمجاز در سواحل استان کشف و ضبط شد.
سرهنگ ˈغفار سعیدی نسبˈ اظهار کرد: در این مدت 612 مرحله گشت روزانه، 48 مرحله گشت شبانه و 613 مرحله گشت ساحلی انجام شده است.
به گفته وی، انهدام یک فروند قایق پارویی، جمع آوری دو باب کومه صیادی غیرمجاز، توقیف دو فروند بدنه قایق موتوری، کشف و ضبط دو دستگاه جی پی اس، توقیف دو فروند قایق 48 الی 200 قوه، از دیگر فعالیت های یگان حفاظت شیلات در این مدت بوده است.
سعیدی نسب با اشاره به تعداد بازرسی های انجام شده از صیدگاه، شناورها و بازار ماهی و ایست بازرسی خاطرنشان کرد: در سه ماه آبان، آذر و دی، یک هزار و 438 مورد بازدید از صیدگاه، شناور، بازار ماهی و ایست بازرسی انجام شده است.

وی انجام هفت هزارو 603 نفر- ساعت گشت دریایی و ساحلی، دستگیری شش متهم، رهاسازی 317 قطعه ماهی غضروفی غیرمجاز، ارسال 32 فقره پرونده به دادگاه و انجام 24 مرحله گشت مشترک با ناجا را از دیگر اقدامات انجام شده توسط یگان حفاظت در این مدت برشمرد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت 36 کیلوگرم ماهی استخوانی، 16 کیلوگرم ماهی غضروفی و 386 مورد لنگر، پارو، گالن سوخت، باطری و پروانه کشف و ضبط شده است.

طول سواحل دریای خزر در استان گلستان به حدود یک صد کیلومتر می رسد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید