صیادان باید مشمول پرداخت حق بیمه 17 درصدی باشند

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


حسن خسته بند به مشکل بیمه صیادان اشاره کرد و افزود: متولی این بخش سازمان تامین اجتماعی است اما شیلات نیز پیگیری های خود را در این زمینه انجام می دهد.
وی اظهارداشت: هم اکنون حق بیمه ای که صیادان می پردازند 27 درصد است، 10 درصد این بیمه باید کاهش پیدا کند و به 17 درصد برسد.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حق بیمه 17 درصدی صیادان به تصویب رسیده اما مشمول صیادان جدید الورود است.
وی افزود: صیادان قدیمی مشمول این طرح نبوده بنابراین باید طرح مزبور اصلاح شود چون مشاغل صید و صیادی در استان های شمالی پیشینه قدیمی دارد.
خسته بند اظهارداشت: حفظ و پایداری مشاغل صید و صیادی در استان های شمالی به ویژه در گیلان به عنوان یک فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی مطرح است بنابراین مسئولان باید حمایت همه جانبه در این زمینه از فعالان این بخش داشته باشند.
وی ادامه داد: شیلات در حوزه استان و شهرستان می تواند اهمیت بسزایی در اهداف برنامه ای برای رفع معضل بیکاری و اشتغال داشته باشد.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت برنامه ریزی صحیح و شایسته در صنعت شیلات می توان دورنمای مناسبی را در بخشی از چرخه های اقتصادی در سطح ملی وبین المللی به ویژه در حوزه پرورش انواع ماهیان در استان انتظار داشت
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید