افتتاح 31 طرح پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در چهار سال گذشته

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
افتتاح 31 طرح پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد در چهار سال گذشته

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 31 طرح پرورش ماهی با 200 فرصت شغلی از سال 1392 تاکنون در این استان بهره‌برداری شده است

کورش یزدان پناه روز دوشنبه افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها یک هزار و 500 تن به ظرفیت تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی را افزون بر 224 میلیارد ریال اعتبار برآورد کرد.
یزدان پناه افزود: این میزان طرح پرورش ماهی در 15 هکتار مزرعه ایجاد شده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 53 واحد تولیدی پرورش ماهی این استان هم‌اکنون در مرحله شروع ساخت‌وساز و یا نیمه‌تمام هستند که از این تعداد 51 واحد سردآبی (قزل‌آلا) و 2 واحد دیگر گرم آبی (خاویار و کپور) است.
وی اظهار کرد : با بهره برداری از این طرح‌ها 2 هزار 535 تن به ظرفیت تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد و 300 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می‌شود.

یزدان پناه بیان کرد: پیش بینی می‌شود که امسال 18 هزار تن ماهی در این استان تولید شود درحالی‌که میزان تولید در سال 92، حدود 13 هزار و 400 تن بوده است.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون 215 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 200 واحد آن فعال است.
یزدان پناه گفت: هم‌اکنون بیش از 2 هزار نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با وجود چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب از شرایط مناسبی برای تولید ماهی‌های گرم آبی و سردآبی برخوردار است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در ایران است به‌طوری‌که بر اساس گزارش‌ها حدود 10 درصد ماهیان سردآبی کشور را تولید می‌کند.
به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید