ماهنشان به لحاظ تولید ماهی رتبه نخست استان زنجان را دارد

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: این شهرستان به لحاظ تولید و پرورش انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی در رتبه نخست استان زنجان قرار دارد
اکبر طیبی سالانه بیش از سه هزار و 200 تن انواع مختلف ماهی در شهرستان ماهنشان تولید می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار تن ماهی در این شهرستان تولید شده که از این میزان دو هزار و 833 تن مربوط به ماهیان سرد آبی و 315 تن دیگر را ماهیان گرمابی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ماهیان تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز زنجان به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین و کردستان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: هم اکنون 440 استخر پرورش ماهی در این منطقه وجود دارد که 315 استخر بتنی و 125 مورد دیگر خاکی است.

طیبی با اشاره به فعالیت 195 نفر در زمینه تولید و پرورش ماهی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: 175 نفر از این فعالان دارای پروانه و مجوز فعالیت بوده و مابقی به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: در شهرستان ماهنشان انواع ماهیان سردآبی و گرمابی از قبیل قزل آلا، کپور و هم چنین میگوی خرچنگی پرورش داده می شود.

بنا به گفته این مسوول، پرورش ماهی سفید دریای خزر برای نخستین بار از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

طیبی تصریح کرد: بچه ماهی مورد نیاز استخرهای این منطقه عمدتاً از شهرستان های زنجان و اراک و استان آذربایجان شرقی و غربی تامین می شود.

وی از اعطای تسهیلات ویژه به علاقمندان به پرورش انواع ماهی و از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع) در شهرستان ماهنشان خبر داد.

طیبی با اشاره به وجود منابع آبی فراوان و ظرفیت های مناسب کشاورزی در شهرستان ماهنشان، این منطقه را برای توسعه در بخش کشاورزی و به ویژه شیلات بسیار مستعد خواند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید