صید ۱۰۰۰ تن ماهی مرکب در استان بوشهر

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

صید ۱۰۰۰ تن ماهی مرکب در استان بوشهر
بهناد حاجیان با بیان اینکه 10هزار نفر صیاد در استان بوشهر در امر صید و صیادی مشغول هستند اظهار کرد: این صیادان با استفاده از یک‌هزار و600 فروند قایق و540 لنج به صید و صیادی مشغول هستند.
وی از آغاز صید ماهی مرکب در آبهای استان بوشهر خبرداد و گفت: صیادان استان بوشهر از امروز با دریافت مجوز صید، برای صید ماهی مرکب راهی دریا شدند.
مدیرکل شیلات استان بوشهرعمده مناطق صید ماهی مرکب در استان بوشهر را محدوده شهرستان‌های گناوه و دیلم، لاور ساحلی در حوزه شهرستان دشتی، اطراف دیر و منطقه مطاف دانست و تصریح کرد: 2هزار نفر صیاد با استفاده از 150 فروند قایق و100لنج در استان بوشهر به صید ماهی مرکب می پردازند.
حاجیان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک‌هزار تن ماهی مرکب در آبهای استان بوشهرصید شده است گفت: ماهی مرکب صید شده پس از فرآوری و عمل‌آوری به کشورهای چین، تایلند، ژاپن و کره شمالی و جنوبی صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ماهی مرکب حرام گوشت است تصریح کرد: ماهی مرکب از نظر شرعی خوردنی نیست و جنبه صادراتی دارد و با توجه به شرایط ارزی صادرات این گونه آبزی صرفه خوبی برای صیادان دارد.
مدیرکل شیلات استان افزود: سال گذشته از محل صدور ماهی مرکب 7 میلیون دلار ارز حاصل شد.
حاجیان به نحو صد ماهی مرکب پرداخت و گفت: صید ماهی مرکب با وسیله ای به نام گرگور که نوعی قفس سیمی است انجام می‌شود و در این فصل، این آبزی برای تخم ریزی و یافتن پناهگاه از اعماق دریا به سواحل کم عمق می‌آید و گرگورهای صیادان را مامنی برای تخم ریزی خود انتخاب می‌کند.
وی با بیان اینکه فصل صید ماهی مرکب فصل تخم‌گذاری این ماهی است تاکید کرد: صیادان باید پس از بالا کشیدن گرگورها و تخلیه صید بلافاصله و بدون تمیز کردن برای مراقبت از تخم‌های ماهیان مرکب آنها را در دریا رها کنند.
وی گفت: تخم های ماهی مرکب همانند خوشه های انگور است که اگر به مدت طولانی در برابر هوای آزاد قرار گیرند، از بین می‌روند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید