رهاسازی یک میلیون بچه ماهی در منابع آبی کردستان آغاز شد

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


رحمان میرزایی اظهار کرد:‌ صید و استحصال ماهی در منابع آبی یکی از اقتصادی‌ترین شیوه‌های تولید آبزیان محسوب می‌شود که با توجه به افزایش استفاده از آبزیان رهاسازی بچه ماهی‌ها در دریاچه‌ها و سدها می‌تواند کمک شایانی به کنترل وضعیت زاد و ولد ماهی‌ها ارائه کند.
وی گفت: تولید ماهی از منابع آبی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سهم مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و نیز غنای منابع آبی ایفا می‌کند و با رهاسازی بچه ماهی‌ در منابع آبی می‌توان در راستای کنترل وضعیت معیشتی و نیز عدم نابودی و انقراض ماهی‌های دریاچه‌ای تلاش کرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: رهاسازی کپور ماهیان در دریاچه‌های پشت سدها جایگاه ویژه‌ای در تصفیه بیولوژیکی آب این منابع آبی دارند و علاوه بر تامین تغذیه در حفظ سلامت آب مصرفی نیز سهیم هستند.
وی گفت: به این منظور از محل اعتبارات استانی متناسب با ظرفیت این منابع اقدام به رهاسازی بچه ماهی گرمابی از خانواده کپور ماهیان در منابع آبی آغاز شده و امسال با توجه به مقدار اعتبار تخصیص داده شده تعداد یک میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی می‌شود.
رهاسازی 225 قطعه بچه ماهی در زریوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج گفت: به منظور حفظ اکوسیستم و حراست از دریاچه زریوار مریوان چهارم اسفند ماه تعداد 225 هزار قطعه بچه ماهی در این دریاچه رها سازی شد.
سید عزیز هاشمی افزود: به منظور بازسازی ذخایر‌، افزایش تولید گوشت سفید و اشتغال زایی و با حضور نمایندگان شیلات و آبزیان کردستان، حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی این بچه ماهی‌ها که از نوع فیتوفاگ، کپور، آمور و بیگ‌هد هستند در دریاچه رهاسازی شده‌اند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید