هشدار درباره ظرفيت برداشت ذخاير آبزيان در خليج فارس

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

هشدار درباره ظرفيت برداشت ذخاير آبزيان در خليج فارس
مدیر عامل سازمان شیلات ایران از برداشت بیش از حد مجاز ذخایر آبزیان در خلیج فارس هشدار داد .
صالحی در دانشگاه آزاد واحد بندرعباس گفت: برداشت ذخایر آبزیان در خلیج فارس ازحد مجازگذشته است واگرادامه یابد نابودی ذخایر دریایی دور از انتظار نیست .
وی افزود :طرح احیاء زیستگاههای آبزیان برای حفظ ذخایر آبزیان و افزایش سهم سبد مصرفی مردم به زودی در آبهای جنوبی کشور اجرا می شود.
صالحی گفت: هدف کلان صنعت شیلات کشور بر دو رکن حفظ ذخایر آبزیان به عنوان منبع بزرگ غذایی و رسیدن به توسعه پایدار صنعت شیلات در کشور استوار است.
وی از تولید 97 درصدی ماهـی سفیـد شـمال کشور به صورت مصنوعی خبرداد و افزود: حـضور شناورهای نفتی و حامل های انرژی در دریا ، آلودگی محیط زیست آبزیان و بهره برداری بیش از حد مجاز از بستر رودخانه ها موجب شد تا تدابیری در باره تکثیر گونه های بومی و کمیاب به صورت مصنوعی و رها سازی آنها در آب اندیشیده شود
.
مدیر عامل سازمان شیلات ایران تولیدات مصنوعی آبزیان در کشور را 900 هزار تن در دو سال اخیر برآورد کرد و گفت: این تولید در مقابل تولید کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال توسعه رقم ناچیزی است.
وی افزود : کشورهای اروپایی ، آمریکایی و آسیای شرقی پیشتازان پرورش ماهی در قفس هستند و در کشوری مانند نروژ سالانه حدود یک میلیون تن آبزی در قفس پرورش میدهند که متاسفانه این رقم در ایران صفر است.
صالحی یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان رشته شیلات و صنایع دریایی را نبود کار در کشور اعلام کرد
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید