پروژه موج شکن روستای ساحلی جزیره بندرریگ رها شده است

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید


دهیار روستای جزیره شمالی بخش بندرریگ گناوه گفت: عملیات اجرایی احداث پروژه موج شکن این جزیره مدت ها متوقف و رها شده است
سیاوش حائری: با وجود این که کلنگ آغازعملیات اجرایی این پروژه در سال 90 زده شد و پیشرفت خوبی داشت اما بنا به دلایلی مدت طولانی است که تعطیل و رها شد.

وی اظهارکرد: این پروژه پس از تجهیز کارگاه پیشرفت خوبی داشت به طوری که در دوماه 500 متر کار ازسوی پیمانکار اجرا شد اما در ادامه 150 متر دیگر کار شد که به دلیل استفاده از مصالح و ابزارهای نامرغوب جواب نداد و همه آنان دراثر توفان تخریب و ازبین رفت.

دهیار روستای جزیره شمالی بخش ریگ گفت: در اجرای این پروژه که مجری آن قرارگاه خاتم الانبیا است، باید نزدیک به یکهزار و 500 متر پیشروی در دریا انجام شود.

وی اظهارکرد: با پیگیری های انجام شده، مشکلات مالی دلیل تعطیلی این پروژه مهم بوده است که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم مجدد از سر گرفته شود.

حائری گفت: مردم این منطقه که شغل عمده آنان صیدوصیادی است از مسوولان ذی ربط انتظار دارند که ادامه عملیات اجرایی این پروژه که از نیازها و آرزوهای دیرینه آنان است هرچه زودتر آغازشود.

وی گفت: این روستا از فعال ترین روستای ساحلی استان بوشهر در زمینه صید آبزیان است که نیاز به زیرساخت ازجمله اسکله و موج شکن مناسب دارند.

بخشدارریگ گفت: پروژه موج شکن روستای جزیره شمالی با وجود این که بخشی از آن کار شده اما تنها به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است.

مصفطی بازیاری افزود: مکاتبات و پیگیری هایی با مجری این پروژه (قرارگاه خاتم الانبیاء)، مدیران استان بوشهر و نماینده مجلس شورای اسلامی بوشهر، گناوه ودیلم انجام شده که امیدواریم با تامین اعتبار هرچه زودتر عملیات اجرایی این پروژه از سر گرفته شود.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید