جلوگیری از ورود صیادان و قاچاقچیان غیرمجاز به آب‌های مازندران

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

جلوگیری از ورود صیادان و قاچاقچیان غیرمجاز به آب‌های مازندران
مدیرکل امنیتی انتظامی مازندران گفت: با فراهم کردن امکانات مناسب از ورود قاچاقچیان و صیادان غیرمجاز جلوگیری کنیم
رضا عنایتی امشب در کارگروه شیلات و حفظ حقوق بیت‌المال اظهار داشت: ما معمولا در طراحی و بیان مشکلات صاحب‌نظر هستیم و مشکلات را خوب بیان می‌کنیم اما در مرحله اجرا با ضعف‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که باید این مشکلات و تنگناها را در عرصه اجرا حل کنیم.
وی با بیان اینکه طی صد سال گذشته حدود 90 درصد از آبزیان دریای مازندران را از دست دادیم ،افزود: این موضوع بسیار تلخی است که همه ما باید با عزم و اراده و روح همبستگی ملی بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.
مدیرکل امنیتی انتظامی مازندران با بیان اینکه امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم با ساز و کارهای مناسب و اثرگذار در راستای جلوگیری از نابودی و اضمحلال آبزیان دریای خزر گام‌های اساسی برداریم، گفت: یکی از مکان‌های اصلی تکثیر آبزیان رودخانه‌هایی است که از کوه‌های البرز شروع و به دریای خزر می‌ریزد که لازم است با پیش‌بینی طرح جامع از این رودخانه‌ها هیچ برداشتی نداشته باشیم.
عنایتی با تاکید به تقویت یگان حفاظت آبزیان مازندران اذعان داشت: این نهاد با توجه به کثرت ماموریت و گستردگی سواحل دچار قلت نیرو هستند و نیروهای موجود نیز سن بالایی دارند که لازم است برای تقویت نیروهای این نهاد اقدام شود.
مدیرکل امنیتی انتظامی مازندران عنوان کرد: در بحث تقسیم‌بندی حفاظت رودخانه‌ها باید یک کارگروه مشخص شود که اگر امکانات از سوی دستگاه‌های متولی امکان‌پذیر نبود با ظرفیت موجود در استان این موضوع عملیاتی شود.
عنایتی اذعان داشت: پیشنهاد می‌کنم برای سال‌های آینده کارگروه عملیاتی تعریف شود و هم‌افزایی مناسبی در راستای حفاظت از آبزیان در فصل صید و تکثیر شکل گیرد.
وی در پایان یادآور شد: با فراهم کردن امکانات مناسب از ورود قاچاقچیان و صیادان غیرمجاز جلوگیری کنیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید