برنامه‌ریزی برای صید و صادرات 280 تن شاه میگو در آذربایجان غربی

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: حدود 69 میلیون قطعه انواع بچه ماهی تولید و به بازار عرضه شده است.
وی با بیان اینکه امسال برای صید و صادرات 280 تن شاه میگو در آذربایجان غربی برنامه‌ریزی شده بود که بخش عمده‌ای انجام شده، ادامه داد: شاه میگو صید شده به کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، بلژیک، فرانسه و ... صادر می‌شود.
شیرولیلو خاطرنشان کرد: شاه میگو از غذاهای گران قیمت رستوران‌های لوکس اروپا بوده و صادرات آن ارز قابل توجهی را عاید این بخش می‌کند و حضور این آبزی ارزشمند کشورمان در سبد غذایی کشورهای مختلف مایه مباهات است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد: اقداماتی از قبیل صدور پروانه، تسهیلات بانکی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، ارائه خدمات کارشناسی و فنی، سیاست‌گذاری کلان تولید مواد اولیه مورد نیاز بر عهده شیلات بوده و در زمینه بازاریابی نیز سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های زیربنایی توسط شیلات انجام می‌شود.
شیرولیلو با بیان اینکه در سال 91 به میزان 7.2 میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز شهید کاظمی پلدشت تولید شده، تصریح کرد: امسال نیز به همان میزان انواع بچه ماهی گرمابی تولید و در دریاچه‌های پشت سدهای آذربایجان غربی به منظور بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان در این منبع آبی و ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و استفاده بهینه از امکانات موجود در مناطق روستایی انجام می‌شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید