زنجان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه آبزی‌پروری است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

زنجان دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه آبزی‌پروری است
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان استعدادهای بالقوه فراوانی در زمینه توسعه آبزی‌‌پروری دارد
صیادبورانی به ظرفیت بالای استان زنجان در زمینه آبزی‌پروری اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان دارای شرایط و امکانات مساعد و استعدادهای بالقوه آبزی‌پروری است.
وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط شیلات زنجان به منظور گسترش فعالیت‌های آبزی‌پروری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در سراسر استان زنجان برگزار می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان زنجان در زمینه توسعه آبزی‌پروری و استقبال روزافزون از این فعالیت مهیج و سودآور موجب شده است تا برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای علاقه‌مندان به طور جدی در دستور کار شیلات استان قرار گیرد.
این مسئول تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری شیلات زنجان هر ماه اقدام به برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و توجیهی آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان و ماهیان زینتی در سطح استان زنجان و شهرستان‌ها کرده است.
بورانی افزود: در این دوره‌های آموزشی فراگیران ضمن آموزش تئوری و عملی با جدیدترین یافته‌های صنعت آبزی‌پروری آشنا می‌شوند.
وی عنوان کرد: بازدید از مزارع پرورش ماهی از جمله اقداماتی است که در طول دوره آموزشی صورت می‌گیرد و فراگیران از نزدیک با این فعالیت آشنا می‌شوند و در نهایت پس از یادگیری اولیه مهارت و کسب نمره قبولی آزمون گواهینامه دریافت می‌کنند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط شیلات اشاره کرد و بیان داشت: شیلات استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به آموزش 7 هزار و 350 نفر روز داوطلب آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان شده است.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه شرکت در دوره‌های آموزشی آبزی‌پروری برای عموم مردم آزاد است، متذکر شد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مدیریت شیلات و یا از طریق سایت شیلات به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی فوق و همچنین دوره‌های آشنایی با تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ثبت‌نام کنند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید