تولید 500 تن ماهی قزل آلا در استان گلستان

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

تولید 500 تن ماهی قزل آلا در استان گلستان
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: امسال 500 تن ماهی قزل آلا در استان تولید شده است و میزان درآمد ناخالص تولید ماهی قزل آلادر استان 50 میلیارد ريال است
سید اکبر علیمحمدی: با اشاره به تعداد مزارع پرورش ماهیان سردآبی در استان، گفت: تعداد 25مزرعه پرورش قزل آلا در استان فعال است.
وی با اشاره به تعداد بچه ماهیان ذخیره سازی شده در سال جاری، گفت:بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی با وزن متوسط 20 گرم ذخیره سازی شده بود.
وی با بیان اینکه دوره پرورش ماهی قزل آلا 180 روز است، تصریح کرد متوسط وزن برداشت 500 گرم بوده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان تاکید کرد:متوسط تولید 25 کیلوگرم در مترمربع بوده و سطح زیرکشت 20 هزار و 350 متر مربع است و میزان غذای مصرفی یک کیلو و 300 گرم به ازای هر یک کیلو گوشت ماهی است.
علیمحمدی خاطرنشان کرد: کمبود آب در استان خصوصاً در سرشاخه ها، محدودیت استقرار بعضی از رودخانه های مناسب جهت آبزی پروری در داخل طرح های جنگلداری و پارک ملی گلستان و همچنین تخصیص آب شرب از عمده دلایل تولید کم ماهیان سردآبی مانند قزل آلا در استان است.
معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: با توجه به انجام پروژه پرورش ماهی قزل آلا در قفس در سد گلستان پیش بینی می شود به میزان 50 تن ماهی از این منبع آبی تولید شود
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید