شیلات تکلیف سنگینی در اقتصاد مقاومتی دارد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


رییس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران گفت: بخش شیلات در اقتصاد مقاومتی تکلیفی سنگین بر عهده دارد
علی سلاجقه در همایش فرصت‌های شغلی و ارتقای بهره‌وری در آبزی‌پروری اظهارکرد: در این همایش شاهد یکی از آرزوهای دیرینه خود یعنی ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم و اگر این دو به همراه بخش اجرایی دست در دست هم بدهند می‌توانند در زمینه اشتغال نقش موثری داشته باشند.
وی افزود: با وجود خیل جوانان جویای کار در دانشگاه‌های کشور، می‌طلبد که بخش صنعت و دانشگاه دست به دست هم داده و امید را زنده کنند و با توجه به ظرفیت‌های موجود گام‌های بلندتری برداشته شود.
وی با اشاره به اهمیت بخش شیلات در سبد غذایی مردم خاطرنشان کرد: شیلات و ماهی با توجه به اهمیتی که در غذای مردم دارد باید جایگاه بیشتری در سبد غذایی داشته باشد و باید جایگاه مصرف ماهی در سبد غذایی را تعریف کنیم.
سلاجقه ضمن اشاره به ارتباط شیلات و منابع آبی گفت: با توجه به پراکنده بودن منابع آبی کشور باید میان دانش بومی، طبیعت، بخش کشاورزی و منابع آبی ارتباطی منطقی برقرار کنیم و همیشه خود را با طبیعت تطبیق دهیم نه طبیعت را با خود و در بخش نوین فناوری به جایی برسیم که برای حصول نتیجه بهتر طبیعت را کمتر دستکاری کنیم.
وی ادامه داد: اگر سه مجموعه دانشگاه، صنعت و اجرا یکی بشوند می‌توان گام‌های بلندی را در این خصوص برداشت.
او افزود: در بخش کلان کشور جای خالی تحقیقات حس می‌شود و آرزوی همه ما توام کردن فناوری با علم بوم است تا خروجی آن در اشتغال کشور دیده شود.
سلاجقه گفت: مجموعه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران با تمام پتانسیل در اختیار محققان و کارآفرینان قرار دارد و امیدوارم خروجی تبادل نظرهای صورت گرفته در این همایش‌ها به سمت تجاری سازی علوم برود و در طرف دیگر برای نیل به این هدف در صورت لزوم تجدید نظر در سرفصل‌های دروس دانشگاهی این امر صورت بگیرد
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید