نگهداری انواع دوزیستان و خزندگان در مراکز پرورش ماهیهای تزئینی ممنوع است

چهار‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

نگهداری انواع دوزیستان و خزندگان در مراکز پرورش ماهیهای تزئینی ممنوع است
رییس اداره مبارزه با بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:نگهداری انواع دو زیستان،خزندگان و حلزون های آبی در مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهیان قرمز و زینتی ممنوع است
محسن نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:در صورت مشاهده نگهداری این آبزیان در مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهیان قرمز، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح کنترل بهداشتی مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهیان قرمز و زینتی مطابق دستورالعمل صادره از دامپزشکی کشور به منظور پیشگیری از بیماریها همگام با فرا رسیدن نوروز و خرید ماهی قرمز انجام می شود.

به گفته وی، در این طرح کنترل حمل و نقل و صدور گواهی جهت محموله ماهی قرمز پس از بازدید و نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی، قارچی و انگلی و حصول اطمینان از سلامت آن صورت می گیرد.

رییس اداره مبارزه با بیماریهای آبزیان دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه گفت: نگهداری انواع دوزیستان، خزندگان و حلزون های آبی مخاطرات بهداشتی جدی را به خانواده تحمیل می کند.

محسن نژاد افزود: برخی از انواع این جانوران مانند لاک پشت گوشت قرمز و حلزون سیبی از انواع بسیار مهاجم و خطرناک می باشند و اکثر بوم زیست های طبیعی کشور را نابود می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دوزیستان و خزندگان نیز از مخازن بیماری ˈسالمونلاˈ در طبیعت هستند که نه تنها می توانند این بیماری ها را بدون علائم ظاهری به سایر انواع آبزیان آکواریومی منتقل نمایند بلکه می توانند ناقل مکانیکی به انسان نیز باشند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید