۹۵ پروژه در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
۹۵ پروژه در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ واحد شیلات، ۳۰ واحد گاو شیری، ۲۰ واحد پرواربندی‌ گوسفند و در بخش صنایع تبدیلی ۱۵ واحد به بهره‌برداری‌ می‌رسد‌

ذبیح‌الله غریب با اشاره به خرید گندم‌ در استان اظهار داشت: سال 92 میزان خرید گندم 24 هزار تن، سال 93 حدود 40 هزار تن، سال 94 حدود 59 هزار تن و سال گذشته 69 هزار و 500 تن گندم‌ خریداری شد اما امسال تاکنون 57 هزار تن گندم‌ خریداری شده است.

وی با اشاره به مطالبات کشاورزان‌ افزود: 54 درصد مطالبات کشاورزان‌ استان پرداخت شده است، مشکل اصلی در عدم‌ پرداخت مطالبات کشاورزان‌ به این صورت بود استان‌هایی‌ که زودتر گندم را برداشت‌ می‌کردند مطالبات‌ آن‌ها اول پرداخت شد که در حال حاضر این‌ مشکل برطرف شده است‌.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌های استان بیان‌ کرد: امسال 10 هکتار به گلخانه‌های استان اضافه می‌شود.

غریب با اشاره به تغییر الگوی کشت‌ محصولات استان خاطرنشان‌ کرد: باید محصولاتی که در استان‌ دچارسرمازدگی، آفت و آسیب‌های دیگر می‌شوند کمتر تولید کنیم‌ و الگوی کشت را تغییر دهیم، در این‌ حوزه موفق بودیم‌ و توانستیم‌ 600 هکتار از اراضی استان را به صورت‌ نشاء پیاز کشت‌ کنیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه دام گفت: امسال هزار رأس دام‌ در حوزه اصلاح‌نژاد لری - بختیاری در دستور کار است، همچنین تا پایان امسال 30 واحد شیلات، 30 واحد گاو شیری، 20 واحد پرواربندی‌ گوسفند و در بخش صنایع تبدیلی 15 واحد به بهره‌برداری‌ می‌رسد‌.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح‌ کرد: برای شهرک دامپروری جقدان 2.5 میلیارد تومان‌ از اعتبارات‌ ملی تصویب شده است و برای شهرک گلخانه‌ای بلداجی قول مساعدت 500 میلیارد تومان داده شده است‌.

غریب با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی ادامه‌ داد: در سال گذشته از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی 104 میلیارد تومان تسهیلات به صورت‌ مستقیم‌ و غیرمستقیم‌ پرداخت شد که 99 میلیارد تومان آن از صندوق ملی بوده است‌.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از کشاورزان‌ نمونه استان افزود: این همایش 9 شهریورماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در اتاق بازرگانی استان برگزار و بیش از 50 کشاورز نمونه معرفی و تجلیل می‌شوند‌.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی دام‌ و طیور خبر داد و گفت: این نمایشگاه 12 تا 15 شهریورماه در محل نمایشگاه دایمی استان برگزار می‌شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید