صید ترال، بی رحمی به زیستگاه های دریایی

چهار‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


معاون صید شیلات استان بوشهرگفت: صید ترال(کف روب)، روشی کور و بی هدف است که هیچ رحمی به گونه های آبزیان و زیستگاه های دریایی ندارد
عبدالحسن تنگستانی در بندر دیر افزود: تعدادی از صیادان متخلف و سود جو با استفاده از روش ترال به صید خارج از فصل مبادرت دارند که این اقدام آنان ذخائر دریایی را نابود می کند وتاثیر بسزایی در کاهش آمار صید سالانه صیادان دارد.

وی اضافه کرد: شیلات استان با همکاری سایر ارگان ها ومحاکم قضایی با این گونه صیادان برخورد قاطع می کند و صیادان پیشکسوت نیز باید عرصه براین صیادان سود جو تنگ کنند.

تنگستانی بیان کرد: بستر دریا حکم مرتع در خشکی را دارد که با انجام صید ترال بستر دریا نابود می شود.

استفاده از روش صید ترال در سال فقط در فصل صید میگو آن هم فقط برای صید این آبزی آزاد است.

وی در باره واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر استان بوشهر به بخش خصوصی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر با اولویت تعاونی های صیادی، صرفه جویی وکاهش هزینه های دولت است.

وی اضافه کرد: با واگذاری بنادر به بخش خصوصی در بهره برداری بهینه از بنادر تلاش بهتری از خود نشان می دهند وزمینه اشتغال افراد بیشتری میسر می شود.

وی گفت: از 20بندر موجود در استان بوشهر تاکنون 9بندر واگذارشده وچهار بندردیگر در دستور کار واگذاری است.

تنگستانی در باره فعالیت صیادی توسط کشتی های کیش وطبس در آب های ساحلی بوشهر یادآورشد: این کشتی ها در آب های عمق بالای 50متر صید می کنند وهیچ خسارتی به ذخائر صید وارد نمی کنند وفقط به منظور صید ماهیان یال اسبی است.

وی ادامه داد: سقف برداشت صید ماهیان یال اسبی در سال دوهزارتن است که با این میزان برداشت ذخایر این آبزی کامل حفظ می شود.

معاون صید شیلات استان بوشهرگفت: دراستان بوشهرهشت سایت پرورش میگو فعال است که امسال از این سایت ها 10هزارتن میگو برداشت شده است و با توجه به افزایش سطح و امکانات این رقم به بیش از 11هزارتن می رسد.

وی افزود: در سال های گذشته به طور میانگین سالانه یکهزار و500 تن میگو از دریا استحصال می شد اما در سال جاری دوهزار و400تن میگو استحصال شد که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی گفت: در استان بوشهر30هزارنفرصیاد در قالب 550موتورلنج، یکهزارو600 قایق و21کشتی صیادی در امر صید وصیادی مشغول فعایلت هستند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید