تولید یک تن ماهی خاویاری در استان همدان

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


مدیر شیلات و آبزی‌پروری اداره‌کل جهاد کشاورزی استان همدان از تولید یک تن ماهی خاویاری در استان طی سال جاری خبر داد
علی دولو با اشاره به تنوع بازار هدف برای خرید انواع ماهی‌ها گفت: در این راستا در سال 90 پرورش ماهی‌های خاویار در سه شهرستان اسدآباد، ملایر و کبودراهنگ مورد توجه و اجرا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویار در استان همدان به صورت ترویجی و آزمایشی مورد توجه قرار گرفته است، به پرورش انواع آبزیان در مزارع آبزی‌پروری استان اشاره کرد و افزود: این موضوع در راستای تنوع‌بخشی به گونه‌های آبزی‌پروری است.
مدیر شیلات و آبزی‌پروری اداره‌کل جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه چند سال پیش در شهرستان همدان پرورش نوع ماهی خاویار مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: به علت دیربازده بودن این نوع ماهی‌ها، پرورش انبوه آن زمان‌بر بوده؛ اما سودآور است.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای تولید و پرورش ماهی‌های خاویاری طی سال‌های اخیر تصریح کرد: بر این اساس، امسال حدود یک تن ماهی خاویار گوشتی در استان همدان پرورش داده شده و به بازار فروش رسیده است.
دولو افزود: امسال هر کیلو ماهی خاویاری در استان همدان به نرخ 45 هزار تومان به بازار فروش رسیده که نشانگر رشدی خوب در تولید این نوع ماهی در استان است.
* ایجاد مجتمع پرورش ماهی زینتی در روستای تفریجان منتفی شد
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت ایجاد مجتمع پرورش ماهی زینتی در روستای تفریجان، از منتفی شدن اجرای این طرح خبر داد و گفت: آب مورد نیاز ایجاد این مجتمع تأمین نشده است.
مدیر شیلات و آبزی‌پروری اداره‌کل جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر در راستای اجرای این طرح چند منطقه در دست بررسی بوده اما مکان مورد نظر هنوز قطعی نشده است.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در زمینه اجرای استعدادیابی سراب گاماسیاب برای پرورش برخی آبزیان از تحقق این طرح خبر داد و گفت: امر استعدادیابی این سراب انجام شده و اجرای طرح هدف در دست اقدام است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید