برداشت ۱۴۰ هزار تن فانوس ماهی در دریای عمان

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

برداشت ۱۴۰ هزار تن فانوس ماهی در دریای عمان
مدیرعامل شیلات ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۳۹۶ باید ۱۴۰ هزار تن از ذخائر فانوس ماهی در دریای عمان برداشت و به بازارعرضه شود
حسن صالحی دربوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس از برنامه های مهم شیلات ایران است اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبزیان در خلیج فارس پرورش میگو و ماهی در قفس در سواحل یکی از برنامه های توسعه‌ای و مهم شیلات ایران است.
وی با اشاره به اینکه ذخائر آبزیان در خلیج فارس بر اثر برداشت بی رویه صدمه دیده گفت: منابع و ذخایر موجود در خلیج فارس به گونه ای نیست که امکان برداشت اضافه از آن وجود داشته باشد به سبب ماهیگیری مسئولانه باید در دستور کارمان باشد تا بتوانیم ذخائر در خلیج فاغرس را برای نسلهای آینده پایدار کنیم.
مدیرعامل شیلات ایران با تاکید بر توجه به پرورش آبزیان تصریح کرد: با وجود این تاکنون کمتر به طرح پرورش میگو و ماهی در قفس پرداخته شده و برنامه گسترده ای برای پرورش ماهیان در قفس در دریاها و به فعلیت رساندن سواحل شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.
صالحی از برداشت فانوس ماهیان در دریای عمان خبرداد و گفت: برداشت ذخایر فانوس ماهیان در دریای عمان از جمله دیگر طرحهای توسعه ای شیلات ایران است که با توجه به وجود ذخایر مناسب در اعماق 200 تا 300 متری این برنامه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تا سال 96 باید 140 هزار تن از ذخایر فانوس ماهیان در دریای عمان برداشت شود گفت: این طرح کمک خوبی به صنعت میگو و آبزی پروری می کند چون قسمت اعظمی از این فرآورده ها به پودر ماهی که مورد استفاده غذای آبزیان است و ما امروز یکی از وارد کنندگان این ماده هستیم تبدیل می شود.
مدیرعامل شیلات ایران تصریح کرد: صید در آبهای بین المللی و فراساحل از جمله دیگر طرحهای توسعه ای شیلات ایران است که در دستور کار قرار دارد و هم اکنون ایران نخستین کشور در صید تن ماهیان در غرب اقیانوس هند است.
صالحی با اشاره به تولید 13هزار تن تولید میگوی پرورشی در کشور گفت: از اینمیزان آبزی 60 درصد آن معادل 9هزار تن آن در استان بوشهر تولید می‌شود و این استان از استانهای مهم شیلاتی در بخش صید و صیادی و آبزی پروری در کشور به شمار می رود.
مدیرعامل شیلات ایران افزود: امسال به دلیل بازار خوب آبزیان در دنیا با رشد 200 درصدی صادرات میگو رکورد مهمی در صادرات این آبزی کسب کرده‌ایم.
صالحی گفت: برهمین اساس صادرات محصولات شیلاتی از 300 میلیون دلار تجاوز می کند که رکوردی در صادرات آبزیان است.
وی بیان کرد: برآور ما این است که 900 هزار تن امسال صید آبزیان در کشور داشته باشیم که از این میزان 830هزار تن در مراکز تخلیه می شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید