گلستان پایلوت تولید انواع ماهیان کپور

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


مدیرکل شیلات گلستان از پیش‎بینی تولید 50 تن ماهی قزل‌آلا در قفس در سد گلستان خبر داد و گفت: در سال آینده به عنوان پایلوت انواع ماهیان کپور را در قفس پشت سدهای استان تولید خواهیم کرد
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: هزینه تولید ماهی قزل‎آلا در قفس نسبت به استخرهای بتنی حدود 25 درصد کمتر است.
وی با اشاره به توجیه اقتصادی این طرح، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس یک طرح کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است و در هر مترمربع 23 کیلوگرم ماهی قزل‎آلا تولید می‎شود در حالی که در استخرهای بتنی در هر مترمربع 15 کیلوگرم ماهی تولید می‎شود.
مدیرکل شیلات گلستان گفت: تولید ماهی در قفس نسبت به استخرهای بتنی در واحد سطح 30 درصد رشد دارد.
پاسندی با بیان مزیت‎های پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس، خاطرنشان کرد: ساده‎بودن سازه، عدم نیاز به سیستم اکسیژن‎دهی، استفاده از آب کشاورزی پشت سدها در زمان غیرزراعی از مزایای اجرای این طرح است.
وی افزود: این طرح در سال گذشته برای نخستین بار در استان اجرا شد و بیش از 10 تن ماهی برداشت شد و امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل شیلات استان گلستان خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از شیوه‎های نوین پرورش ماهی است و در استان ظرفیت‎های زیادی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: علاوه بر سد گلستان، در سدهای بوستان، وشمگیر و کبودوال ظرفیت‎های خوبی برای پرورش ماهی قزل‎آلا در قفس وجود دارد.
پاسندی یادآور شد: اجرای این طرح‎ها اشتغال پایدار را برای دانش آموختگان این رشته فراهم می‎کند و فرصت مناسبی برای اشتغال‎زایی بومیان منطقه ایجاد می‎کند.
وی افزود: در سال آینده به عنوان پایلوت انواع ماهیان کپور را در قفس پشت سدهای استان تولید خواهیم کرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید