همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان از عرضه انواع محصولات شیلاتی با تخفیف 25 درصدی در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت انواع آبزیان در بازار از کیلویی 4000 تا 24 هزار تومان متفاوت است. | |
عیسی گلشاهی اظهار کرد: با توجه به روند صعودی که در میزان تقاضا برای مصرف انواع آبزیان طی سالهای اخیر داشتهایم بازار داخلی محصولات شیلاتی روند طبیعی را دنبال میکند که البته تغییر روشهای بستهبندی، میزان تولید محصولات جدید بر اساس ذائقه مصرفکنندگان، گرایش واحدهای فرآوری دیگر محصولات پروتئینی به سمت محصولات شیلاتی و تولید، واردات و فروش آنها در بازار داخلی نشان دهنده گرایش مثبت به مصرف آبزیان است. وی افزود: در بازار داخلی آبزیان به دلیل تنوع گونههای مختلف قیمتهای متفاوتی نیز در بازار وجود دارد؛ به عنوان مثال ماهیانی مانند کیلکا و ساردین جزو گونههای با قیمت پایین هستند که کیلویی 4000 تا 4500 تومان عرضه میشوند. |
|
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: ماهیان دیگری مانند فیتوفاگ، قزلآلا و ... نیز به عنوان گونههایی با قیمت متوسط کیلویی حدود 7500 تا 14 هزار تومان به دست مصرفکنندگان میرسد و سایر گونههای لوکس مانند میگو، ماهی شوریده و ماهی شیر به قیمتهایی از 14 هزار و 500 تا 24 هزار تومان در بازار داخلی عرضه میشوند.
گلشاهی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان با حدود هفت درصد افزایش، از 8.5 کیلوگرم در سال 1392 به 9.1 کیلوگرم در سال گذشته رسید، گفت: برای عرضه انواع محصولات شیلاتی در بازار دو برنامه مدنظر بود؛ یکی اینکه آن را در نمایشگاههای ویژه ماه رمضان با قیمت مناسب به دست مصرفکنندگان برسانیم و دوم عرضه عمومی این محصولات در فروشگاههای زنجیرهای است که در این راستا عدم برگزاری نمایشگاههای ویژه ماه رمضان که در جلسه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی به تصویب رسید، عرضه محصولات شیلاتی در نمایشگاههای ویژه ماه رمضان منتفی شد. وی اعلام کرد: با هماهنگی که با اتحادیه فرآوری صادرات محصولات شیلاتی داشتیم مقرر شد در اقلام پرمصرفی مانند کنسرو ماهیان جنوب تحقیقات ویژهای اعمال شود که مردم راحتتر به این محصولات دسترسی پیدا کنند که در این زمینه دو اتفاق رخ داد و آن اینکه در سه ماهه دوم امسال به دلیل کاهش مصرف در این بازهی زمانی قیمتها تا حدود 10 درصد کاهش پیدا کنند و دوم اینکه تخفیفهای ویژه 10 تا 15 درصدی برای قیمت مصرفکننده اعمال شود که مجموعا تخفیف ویژه عرضه محصولات شیلاتی در ماه رمضان به حدود 25 درصد رسید. |