زنجان رتبه نخست کشور در تولید شیلات و آبزیان

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: زنجان، رتبه نخست در خصوص تولید شیلات و آبزیان را کسب کرده است
محمود صیادبورانی اظهار کرد: امسال رکورد تولید آبزیان در استان به 9450 تن رسیده است که این میزان 27.5 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‎دهد و با این ارقام می‌توان عنوان کرد که زنجان در بین استان‌های کشور رتبه برتر را در تولید آبزیان به دست‌ آورده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر گران بودن قیمت خوراک ماهیان و وابستگی کشور به واردات، گفت: این صحبت‌ها در شرایطی مطرح است که در حال حاضر چند شرکت داخلی در حال تولید خوراک مورد نیاز آبزی‌پروران با کیفیت بالا هستند و مشکلی در این رابطه نداریم.
این مسئول تصریح‌ کرد: متأسفانه استان زنجان فاقد کارخانه تولید غذای ماهی است که در این زمینه رایزنی‎هایی شده و پس از بررسی طرح‌ها، از پروژهایی که دارای قابلیت‌های مورد نیاز است حمایت خواهد شد تا در این زمینه نیز خودکفا شده و اقدامات بعدی که توسعه فعالیت‌ها است، انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان ماهی در استان با مشکلات جدی مواجه نیستند و زنجان در زمینه تولید ماهی رتبه اول را در کشور دارد، به ‌طوری که هم‌اکنون معادل تولید سه استان ساحلی ماهی در زنجان تولید می‌شود که این نشان‌دهنده پتانسیل بالای استان در این خصوص است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید