70 درصد از ماهی استان زنجان در ماهنشان تولید می‌شود

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
70 درصد از ماهی استان زنجان در ماهنشان تولید می‌شود

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به افزایش مزارع پرورش ماهی در سراسر استان گفت: 70 درصد از ماهی استان زنجان در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان اظهار کرد: در راستای افزایش تولید ماهی در استان زنجان به ارائه تسهیلات و شرایط لازم برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در سراسر شهرستان‌های استان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از ماهی استان زنجان در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود، گفت: بیشترین مزارع پرورش ماهی در این شهرستان قرار دارد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه هر یک از مزارع پرورش ماهی مجهز به سیستم تصفیه آب باشند، گفت: تا زمان تجهیز شدن تمام مزارع شهرستان ماهنشان مجوزی برای راه‌اندازی مزرعه ماهی در این شهرستان صادر نمی‌شود.

وی به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با ارائه تسهیلات و شرایط لازم برای توسعه پرورش ماهی در سطح استان و نیز ارتقای سطح آگاهی مردم از فواید مصرف ماهی در راستای افزایش مصرف آن در سطح استان اقدام می‌شود.

بورانی به اهمیت مصرف ماهی در راستای حفظ سلامت جسم و روح اشاره کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و نیز دوره‌های آموزشی چگونگی طبخ ماهی در سطح استان زنجان به اشاعه و ترویج فرهنگ قرارگیری ماهی در سبد غذایی مردم اقداماتی به عمل می‎‌آید.

وی با اشاره به افزایش و توسعه صادرات ماهی در استان زنجان عنوان کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با کشورهای خارجی در راستای رونق و توسعه صادرات اقداماتی در دست انجام است که استان زنجان نیز در این زمینه سهم خاص به خود را دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان کرد: با وجود مشکلات بسیار و ایجاد آلودگی در آب رودخانه قزل اوزن هر یک از مزرعه‌داران پرورش ماهی ملزم هستند که مزرعه خود را به سیستم تصفیه مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای استاندارد سازی مزارع پرورش ماهی در استان زنجان به عمل می‌آید، گفت: هدف از این اقدام بهبود و ارتقای سطح کیفی ماهی تولید شده در استان زنجان است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید