تولید و پرورش 429 تن ماهی قزل‌آلا در قفس

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال 429 تن ماهی قزل‌آلا از طریق پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی تولید و به بازار عرضه شده است
محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس تقریبا از دهه 70 در دستور کار شیلات آذربایجان غربی بوده و مطالعات لازم برای امکان‌سنجی آن از سال‌های گذشته انجام گرفته بود.
وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی از سال 90 در دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد و هم اکنون تعداد 22 قفس در دریاچه‌های پشت سد حسنلو نقده، سلماس و شهید قنبری ماکو به فعالیت مشغول است.
شیرولیلو تصریح کرد: امسال حدود 429 تن ماهی قزل‌آلا از این قفس‌ها تولید و به بازار عرضه شده و امید است با توسعه این روش فصل جدیدی از تولید و اشتغال در استان در زمینه آبزی‌پروری آغاز شود.
وی متذکر شد: صنایع تبدیلی شیلات در سال‌های گذشته از روند و شتاب کمتری برخوردار بودند ولی همگام با توسعه آبزی‌پروری این بخش نیز توسعه یافته و برنامه‌ریزی شده در زمینه‌های مختلف صنایع وابسته در استان توسعه یابند.
شیرولیلو اعلام کرد: در حال حاضر تعداد یک کارخانه کنسرو تن ماهی به ظرفیت یک میلیون قطعه در روز، یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌‌بندی ماهی و شاه میگو به ظرفیت 150 تن در سال و یک کارخانه خوراک دام و آبزیان به ظرفیت بیش از 10 هزار تن غذای آبزیان به طور مستقیم در زمینه شیلات فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: بیش از 10 سردخانه، کارخانه تولید جعبه، قایق و لوازم مورد نیاز بخش آبزیان و صنایع کوچک تولید لوازم و تجهیزات صید و صیادی به طور مستقیم و غیرمستقیم در استان فعالیت می‌کند.
شیرولیلو با بیان اینکه تعداد شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند، بازارچه‌های موجود در شهرستان‌های ارومیه یک مورد، پلدشت دو مورد، مهاباد یک مورد، پیرانشهر یک مورد و نقده یک مورد وجود دارد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌ها در آذربایجان غربی غرفه‌های عرضه متعددی نیز به این کار مبادرت می‌کنند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید