فعالیت 6 بازارچه عرضه آبزیان در آذربایجان غربی

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
فعالیت 6 بازارچه عرضه آبزیان در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند
محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد شش بازارچه عرضه مستقیم و بهداشتی آبزیان در استان فعالیت می‌کنند که در شهرستان‌های ارومیه یک مورد، پلدشت دو مورد، مهاباد یک مورد، پیرانشهر یک مورد و نقده یک مورد وجود دارد.

وی ابراز داشت: غذا، بچه ماهی و کود شیمیایی عمدتاً از داخل استان تامین می‌شود و در صورت نیاز در داخل کشور مواد اولیه مورد نیاز آبزی پروران قابل تامین بوده و غذای ماهی نیز توسط شرکت‌های متعدد در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی یادآور شد: صنایع متعددی به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه شیلات از جمله عمل‌آوری، بسته‌بندی ماهی و شاه میگو، تولید خوراک آبزیان، تولید لوازم و ادوات پرورش، سید و حمل و نقل فعالیت دارند.
شیرولیلو با اشاره به فعالیت یک کارخانه کنسرو تن ماهی به ظرفیت یک میلیون قطعه در روز در آذربایجان غربی، ادامه داد: یک کارخانه خوراک دام و آبزیان به ظرفیت بیش از 10 هزار تن غذای آبزیان و یک کارگاه عمل‌آوری و بسته‌‌بندی ماهی و شاه میگو به ظرفیت 150 تن در سال به طور مستقیم در زمینه شیلات در استان فعالیت دارند.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین گونه‌های کپور ماهیان برای پرورش در مخازن ذخیره آب کشاورزی کپور معمولی و کپور علف‌خوار است.
وی گفت: این دو گونه ماهی از انواع مواد غذایی موجود در مزرعه از قبیل انواع غلات، سبوس، علوفه‌ها و سبزیجات، ضایعات غذایی خانگی، پس مانده میوه‌جات و... به خوبی استفاده می‌کنند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید