صید ۴۵ تن ماهی مرکب در آبهای گناوه

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صید ۴۵ تن ماهی مرکب در آبهای گناوه
رئیس اداره شیلات گناوه گفت: یک‌هزار صیاد گناوه‌ای با استفاده از ۲۶۵ قایق و لنج صیادی از سوم اسفند تا کنون ۴۵ تن ماهی مرکب صید و برای صادرات در اختیارشرکت‌های فرآوری آبزیان قرار داده‌اند
مهدی ابراهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهی مرکب از نظر شرعی مصرف خوراکی ندارد اظهار کرد: ماهی مرکب جنبه صادراتی دارد و با توجه به شرایط ارزی صادرات این گونه آبزی صرفه خوبی برای صیادان دارد.
وی به نحو صید ماهی مرکب پرداخت و گفت: صید ماهی مرکب با وسیله‌ای به نام گرگور که نوعی قفس سیمی است انجام می‌شود و در این فصل، این آبزی برای تخم ریزی و یافتن پناهگاه از اعماق دریا به سواحل کم عمق می‌آید و گرگورهای صیادان را مامنی برای تخم ریزی خود انتخاب می‌کند.
رئیس اداره شیلات گناوه با بیان اینکه سال گذشته 53 تن ماهی مرکب در آبهای گناوه صید شده است گفت: ماهی مرکب صید شده پس از فرآوری و عمل‌آوری به کشورهای چین، تایلند، ژاپن و کره شمالی و جنوبی صادر شد.
ابراهیمی با بیان اینکه صیادان امسال 45 هزار و 144 کیلوگرم ماهی مرکب صید کرده‌اند تصریح کرد: میزان صید فصل جاری به نسبت مدت مشابه رشد قابل چشمگیری دارد و با توجه به آزاد بودن صید آن تا زمان تعیین شده، این میزان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار صیاد با 265 لنج و قایق در صید ماهی مرکب مشارکت دارند افزود: براساس تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر، زمان صید این آبزی از سوم اسفند آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید